Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. musicman

    musicman

    Admin


    • Points

      18

    • Мнения

      6054


  2. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      14

    • Мнения

      1193


  3. jabs

    jabs

    Members


    • Points

      14

    • Мнения

      1714


  4. DANEV

    DANEV

    Members


    • Points

      13

    • Мнения

      303


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 03/25/24 във всички области

  1. Вижте какво си купих от музикалната работилница: Овърдрайв преамп. Фирмата е българска - Kyro, аз за първи път ги чувам, ама съм впечатлен. Имаше стачка за тестове, хората бяха много любезни и обясниха на всички присъстващи каквото ги интересува. Аз тествах този преамп и ми хареса, накрая като казаха, че е на промоция 150 кинта, веднага взех един Оказа се последния, явно са впечатлили и други хора преди мен. Още не съм го пуснал при мен, взех го на база това, което тествах там, но за възможностите, които предлага цената си я бива.
    8 points
  2. Уф. Пиша на крак и съм написал някои глупости Коригирам: факт е че стъклени/каменни вати имат сходни характеристики при 1/2, понякога 1/3 обемно тегло. Само че коректните цифри са следните: Навремето "истинската" и хубава стъклена вата за преградни стени беше около 13-14 кг/м3. (за сравнение, в момента е 8-9, и съвсем целенасочено НИКОЙ производител не цитира обемно тегло). На нея кореспондираше 30-35кг/м3 "хубава" каменна вата. Наистина добрите звукоизолиращи продукти съответно отиваха на около 20-23кг/м3 (стъклена) към 40-60кг/м3 каменна. Ватата в моята кабина е един ВЕЛИКОЛЕПЕН продукт на Isover (FDPL = 23кг/м3 със стъклофибърна мрежа), който.... вече не се произвежда Акустикборда на Кнауф, ако наистина е стъклена вата (а както писах горе, леко ме съмнява, тъй като цвета й говори за смес с каменна, навремето се правеха подобни ексерименти) ще да е в рамките на 20-30кг/м3. Под това обемно тегло стъклената вата НЕ МОЖЕ да се направи на плоча. Така че, bottomline, продукта ми се струва добър. Последно: не се шашкайте на тема вдишване на вата и карцерогенност. Имаше някакво изследване което съм чел, което декларираше че попаднали в белите дробове частици стават риск за развитие на рак, само ако са под определени размери (говорим за микрони). Над тези размери, дробовете обвиват в слуз частицата и тя се изкашля навън. Това е обяснението защо запрашавания от всякакъв вид могат да стимулират кашлица. Нишките на ватите (и каменни и стъклени) са доста над минималния праг на дължина. Сега, факт е че ще ви сърбят ръцете, и ако някой има алергия, може да се изрине и прочие... това обаче не е животозастрашаващо.
    5 points
  3. Половин метър тинол по-късно, спретвайки си набързо (Balanced) line out-a на Suhr Reactive Load-a (за информация - когато използвате Speaker Thru жака - целия reactive load е извън веригата - остава си reactive load-a от истинската колона), което ме води до предположението, че Tone King (които в горното видео са класирани последни) не се борят да направят линеен изход, който по същество е делител на напрежение със съгласуващ трансформатор - в случая на Suhr изключително миниатюрен 1:1 / 10к:10к такъв, а по-скоро се стремят да докарат приятен за ухото звук (тяхната схема е активна с операционни усилватели и т.н.) - сега дали ти харесва едното или другото е въпрос на вкус. На мен по-скоро ми харесва. Прекарвайки горната постановка през няколко усилвателя - за някои едното работи по-добре, за други другото (като и в двата случая едно EQ решава разногласията ) .... Всъщност най-пълната система в схемата е на UA с Ox Box-a - където синхрона между хардуера и софтуера, позволява minimum effort - maximum satisfaction , и разбира се нюансиране на взаимодействието, което с другите дивайси изисква доста повече време, цъкане и усилия.
    4 points
  4. Не че много разбирам, но аз имам Fryette, минах през няколко други, успоредно ми остана само UAD Ox. Няма друга кутия, която при сваляне на нивото на звука (аз не мога да свиря силно у нас по обясними причини) да дава толкова верен на оригинала тон, плюс че има няколко много ефективни тон корекции. Fryette за мен си струва торбата с парите.
    4 points
  5. Съществена бележка върху заглавието, е че сравнението е на линейните изходи на устройствата ( и то сравнението е към линейния изход на усилвател), т.е. по-скоро реализацията на Load box + линеен изход, а не на attenuator, като звук през говорителя, което е съвсем друга работа.
    4 points
  6. Щом колоните само приемат, реално ти трябва двуканален трансмитер, който се сдвоява с 2 устройства. Китайците продават всякакви, от такива за по 5-6 долара или малко по-скъпи (~$15-20), които "практически нямали закъснение, били с хубав чип и карали до 30 метра". Честно казано нямам доверие на рекламите на повечето китайски стоки, поне не и докато уредът не ми попадне в ръцете, че да го пробвам лично. Купувал съм много неща от тях...имало е и боклуци, но съм взимал и много качествени и добре конструирани продукти в областта на електрониката, така че е различно. Ще ти покажа картинки на 2 различни модела, които намерих точно за 1 минутка търсене в Али-то. Първият е от евтините, на картинката са показани 2 чифта слушалки, но принципът е същият и за колоните: Вторият е малко по-скъп и суперлативите за опциите и качеството му заемат 2 страници...някъде между тях пишеше, че би трябвало да "свири по-добре от CD-то ти".
    3 points
  7. Здравейте, утвърдена ска-пънк група търси барабанист и китарист. За контакт: 089 598 4996 - Ерол
    3 points
  8. Ей такъв кабел решава доста проблеми с активните боксове : Musicworld.bg - BELDEN 1502R
    2 points
  9. Всичко е ОК. Оказа се скапан пач кабел. И скапано захранване.
    2 points
  10. Скоро оправих един ефект с подобни симптоми и там проблемът беше в суича (3PDT). Беше се натрупала някаква сравнително твърда "смес" от грес+прахоляк+боклуци и не можеше да щрака като хората. Обаче Бос педалчетата нямат такива механични суичове, така че в твоята ситуация няма да е това проблема. Вземи го отвори и прегледай да няма някоя счупена спойка при жаковете на входа и изхода, както и на захранващата букса. С батерия по същия начин ли се държи? Почистването с контактен спрей е добра идея, подкрепям. Мини и входа и изхода и захранващия куплунг.
    2 points
  11. Пролетно кремонско изплякване
    2 points
  12. Чета й техническите характеристики. Единственото ясно нещо е че е стъклена вата, което е добре. Като гледам цвета й, най-вероятно е някакъв микс, защото няма кафява стъклена вата. И дотам с конкретиката Нищо по темата звукоизолация/звукопоглъщане. Няма обемно тегло (стар трик от мойто време), но като я гледам на снимката ще да е над 35-40кг/м3, което също е ОК. Ламбдата й е 0,037, което е много добър показател, би следвало да е хубав продукт. Кнауф общо погледнато изкараха в последните години много хубави вати, така че бих казал: вземай я Sonicboard-a е нещо ново. Като му гледам графиката, има по-добри показатели от нормалното GKB. Knauf са доста коректни в техническите публикации, така че ако не е неразумно скъп, пробвай го, но минимум два пласта, с шпакловани фуги и на двата, акустични окачвачи на тавана и предстенните обшивки и акустична лента под всички UD профили които стъпват на земята.
    2 points
  13. Мерси!:) Обиране на пота и блъскане,но с кремонката е тегаво. Трябва да си свирил на нещо по-добро, за да се изпръца нещо, те те те затова и са забранени със закон във форума. Но изхождайки от форумната сентенция, че всеки записва с кот има, гледам да минем метър
    2 points
  14. Една любима песен, на която отдавна се каня да направя кавър...
    2 points
  15. Това мисля, че се нарича профил. Така както си го описал. Ползва се от Kemper. Иначе във всички IR-и влиза и микрофонът с който са направени. И обикновено го има в името на файла заедно с това от какво разстояние е записан, дали е off-axis и т.н. Казвам "обикновено" защото тези дни си купих IR-и от Bogren и там имената на файловете са някакви измислени от него. Във FAQ има въпрос "Ти пиян ли ги измисли тези имена" Но! Това се оказва много хубаво защото не робуваш на кабинети, говорители и микрофони а ползваш ушите си за да избереш кое звучи добре. Разбира се, в менюала е написал какви кабинети и микрофони са ползвани но не знаеш кой IR с какво от тях е.
    2 points
  16. Здравейте на всички и благодаря за отговорите! В крайна сметка взех Роланд ФП 30 ХП, понеже беше с най-добра клавиатура. Да кажа, че съм много доволен! И от звуците и от клавиатурата. Вече не ме болят ръцете след урок по пиано и напредвам по-бързо. Към него свързах ап с допълнителни функции и с него интерфейсът е много по-удобен.
    2 points
  17. Освен кавър, това е и малък експеримент: Солото е от композицията "Bad Asteroid" на The Aristocrats. Китарите са: Fender Stratocaster Custom Shop Limited Edition 1957 Gibson Les Paul Studio 2000 Усилвателите са: Mesa Boogie Lonestar Special 1X12 Roland JC-40 Микрофоните са: Shure SM-57 Sennheiser E906 На всички записи микрофоните са сложени вляво и дясно. Идеята е да свиря едно и също нещо с различни усиватели, китари и условия. Написано е в клипа на всяка част какво използвам. Когато свиря със съответния усивател, китарата директно е включена в усилвателя. И на двата усилвателя свиря единствено с малко ривърб. Идеята на тейковете с педалборда е да се чуе дали/как педалборда, дори когато няма нищо включено от него променя тона на китарата. На последната част използвам тейк 2 - Gibson + Mesa, но съм сложил от рийпър допълнително ривърб, както и - компресор, дилей и EQ. Ако пропускам нещо, можете да ми пишете. Коментарите и мненията оставям на вас. Приятно слушане!
    2 points
  18. При стандартни условия 5-6dB си е почти 2 пъти по-тихо, предвид психоакустичното възприятие, но на колегата с барабаните ще му е необходимо доста повече. Ти изброи повечето детайли, на които да обърне внимание, аз само ще добавя резервите си по отношение на гипсокартона, с който някои колеги са си имали проблеми (акустични). Когато правих моите помещения, за звукоизолацията следвах максимата "колкото повече, толкова повече", най-вече по отношение на минералната вата и не съжалявам - в къща съм със съсед отдолу, но толкова материал съм натъпкал в стените и под пода, че спокойно мога да си позволя слушане с децибели около 90-95 в 3 през нощта без да притеснявам никого. За вътрешната акустика пирамидките надали ще свършат работа за барабани или бас, понеже действат в по-високата честотна област, а и коефициентът им на поглъщане не е голям. Бас траповете решават до известна степен проблема, но не са евтини, а и за една репетиционна ми се струва, че ще трябват повече от 4, а може да се наложи и дифузьор да се сложи на някоя стена. Понеже помещението няма да е с акустичните изисквания като за едно студио примерно, най-вече трябва да се парират отраженията и едни плътни нагънати завеси пред стените биха решили до голяма степен това, като не трябва да се забравя, че има още 2 гладки плоскости (под и таван), които също отразяват и поне едната от тях трябва да се обработи, респ. с някакъв килим долу или пък с акустични плоскости закрепени (или пуснати на малко разстояние от тавана) горе. Прозорец...врата...и за това трябва да се помисли когато става дума за звукоизолация - звукът е коварно нещо и подобно на водата, винаги си намира изход през някоя дупчица, която си забравил да запушиш, отделно пък ако запушиш всичко, трябва да мислиш и за свеж въздух, понеже знаете какво става в една репетиционна. За съжаление не съм в София и не познавам софийските фирми, които да препоръчам на колегата и мога само да помогна като му изпратя някой видеокурс по студийна акустика, където за час всеки (дори и никога да не се е занимавал с това) схваща основните неща в звукоизолацията и вътрешното акустично оформление на едно помещение, в което ще звучи музика.
    2 points
  19. Препоръчвам МНОГО ДОБРЕ да проучите нещата преди да налеете маса пари в такъв проект и просто да си имате 5-6дБ изолация. Всъщност на първо място трябва ясно да се дефинира дали искате: 1. да се звукоизолира, за да не се чува навън, или 2. да се третира акустично, за да се чува по-добре вътре. А може би и двете неща, зависи от проекта. Виждам, че пише изолация, но за доста хора е едно и също и/или използват термините за кое да е. Ако идеята е звукоизолация, за да не се чува навън, според мен ще видите голям зор и може и нищо смислено да не се получи. Ако се надявате да сипете Х хиляди лева на строителна фирма и да стане нещо - силно се съмнявам, че ще имате успех. Преди няколко месеца правих сходно проучване и попаднах на една епопея, където един фен (не в БГ) беше сипал 30к € на специализирана фирма, занимаваща се само със звукоизолация на "музикални" стаи и зали и киносалони и т.н., обаче резултатът беше по-скоро трагичен. Една камара разправии, две години по-късно още се точеха по съдилища и с адвокати и т.н. Много зависи какво е помещението, в каква сграда е, какво има наоколо къде какво не трябва да се чува. Имай предвид, че свирене с група на живо, пък дори и само акустични барабани да е, е много по-различно от това да се прави изолация за слушане на музика. При вас ще има и ударно породени вибрации/шум, които много трудно се борят. Задължително трябва да имате механично разделяне от пода, примерно специален подиум (има си DIY варианти и решения). Също така се вдига 105-115дБ джангър, което е няколкократно повече от каквото и да е нормално (пък и ненормално) слушане на музика/гледане на филми. Тоест фирма правеща стаи/зали за презентации и домашно кино според мен е малко подходяща. Може би ако има някаква за концерти/дискотеки... по има шанс за успех. Преди 3-4г. бях питал Динакорд, защото правели подобни проекти (трябваше ми за конферентна стая), обаче като разбраха че е малко помещение около 3х3 метра казаха, че няма никакъв шанс, само с големи проекти се занимавали. Ако ви трябва само акустично третиране нещата са многократно по-лесни. Макар и пак трудни. Тук засега ще спомена, че дунапрен на пирамидки и мега популярните кори от яйца имат 3-4% ефект и е по-добре човек да не се занимава с тях изобщо.
    2 points
  20. Къф е тоя тейпинг, ще опаковаш мумии с бинт ли...
    2 points
  21. С уговорката, че не съм ги пробвал все още: http://acousticir.free.fr - безплатни https://worshiptutorials.com/acoustic-guitar-impulse-responses/ - има и безплатни https://www.choptones.com/collections/acoustic-ir - скъпички https://www.3sigmaaudio.com/acoustic-impulses/ - платени
    2 points
  22. Айде че не съм се хвалил скоро... Fender American Ultra. До сега не съм имал електрически Фендер.
    2 points
  23. Ок - т.е. ако смениш говорителя с още един 16 ома, тогава максимума е 50 вата е краткия отговор. Съкратено дългият е - общият импеданс на двата говорителя при паралелно свързване е 8 ома, V = sqrt(50 W * 8 ohm) = 20V, P = V^2 / R (per speaker) = 20^2/ 16 = 400 / 8 = 25 W вата на говорител, което е точно 25 вата на грийнбека. При 100 вата усилвател - имаме 28 волта и сметката е по 49 вата на говорител, което "шдое малко множко"
    1 point
  24. #макактака е 120 вата? - без да навлизаме в дебрите на калкулациите - колко ома са говорителите е важно? Ако са свързани паралелно и са по 16 ома, тогава максималната изходна мощност на усилвателя следва да е 50 вата.
    1 point
  25. Бях там и ти честитих още в събота. Освен теб, една китаристка и още един познат си взеха също този преамп. Лими си взе пауър ампа, който е предвиден към този преамп, а Боби си спечели преамп от томболата. С две думи, понеже и аз пробвах, вкл и новият им амп, останах доволен от - 1. ценовата им политика, 2. качеството ( звучат добре) 3. дизайн 4. имат всяка година giveaway и ощастливяват по някой колега. Не знам дали тук му е мястото, но за разлика от Kyro, на някои други производители, цените ми се струват безумно нереалистични. В крайна сметка, пазара ще реши дали са прави в ценообразуването си. Очевидно Kyro не грешат.
    1 point
  26. https://unitedplugins.com/Randomachine/?fbclid=IwAR3APqhVGzALQ2YszXhevGjicXYCg6Sle2WdNAKj8XnKLu5ox9q4pOX6xyk_aem_AayR-28F3d4Zsxv5I8dL5EJpJwfzLCT3584Bzr-TADsrVQgyYYDHJDcBXA4II5vcvLyzXtgfj-idfWMeQslPr8ZT&utm_medium=paid&utm_source=fb&utm_id=120208115011730688&utm_content=120208120712030688&utm_term=120208115011780688&utm_campaign=120208115011730688 Безплатно до полунощ.
    1 point
  27. Българска Mузикална Работилница е първото по рода си събитие в България, което има за цел да събере под един покрив талантливите хора на България, които извършват дейност свързана с музика, музикални продукти или музикални услуги – музиканти, лютиери, звукозаписни студиа и др. Събитието предоставя възможност на широката музикална публика да види лично, както хората, които стоят зад даден продукт, така и самия продукт. Очакваме ви на 20 Април 2024г. /събота/ от 10:00 до 18:30 в Joy Station, за да станете част от това уникално събитие! Вход СВОБОДЕН! https://www.bgmuzikalnarabotilnica.com/ P.S. С любезното съдействие на колегата @Baby Thomas, който ни светна за тази хава!
    1 point
  28. В педалите на Бос, както и в много други всъщност, входния жак има ключ вътре, който прекъсва захранването, ако няма нищо включено. Ако този конкретен метъл зоун го прави това винаги - може да се опита да се байпасне нацяло този конектор, за да се види дали е от там. Отделно от това - как го захранваш този ефект? Да не е на батерия и да е протекла?
    1 point
  29. Конектора на входа - почисти с контактен спрей.
    1 point
  30. https://www.pluginboutique.com/product/2-Effects/96-Tape-Emulation/12073-Verve-Analog-Machines-Essentials-
    1 point
  31. Баща ми имаше distortion-а, продаде го в OLX. Забавна е ситуацията това педалче – когато е бил създаван, ако го сложиш редом до някакъв Distortion/Overdrive от онова време, независимо какъв, някой от класическите да речем – Boss/MXR/Marshall и т.н., ще си кажеш "каква е тази тъпня, няма нищо общо с distortion". Това обаче, което се случва 40 години по-късно е, че именно разни британски бандички обичат да си пускат така звучащ пренапърчен модерен fuzz звук и сега всички се яхнаха да купуват педали за 200-300 USD, дето докарват горе-долу същата отхрачена кривня. И какво стана – друга мода, едни и същи способи. Ако към днешна дата смениш кутийката на тоя Милин Камък с по-модерна и напишеш "Modern Britpop Fuzz", доста главанаци можеш да преметнеш и да му вземеш някоя стотачка ...
    1 point
  32. За съжаление никога не съм имал допир с тази култова апаратура. Като ученици бичехме в мазето на Гара Подуяне, точно под касите. Имах един Regent 30h с казански бустер. По спомен, лудницата беше пълна! Ние блъскаме отдолу, а касиерките със столовете - отгоре, имаше тяга. Тъй чи ще да е същото зло.
    1 point
  33. ^ По тази логика следващото предизвикателство е Кремона -> ЗЕСТ „Милин Камък“ -> РЕСПРОМ усилвател ...
    1 point
  34. Реферирам легендарната тема на колегата @jabs – Studio Construction For Dummies (Съдбата на Една Спалня).
    1 point
  35. Искам да задам един въпрос, като предполагам, че най-после намерих човека, който ще ми отговори правилно. Като оставим настрана стъклената вата, с която се работи кофти, а и не виждам кой знае какви предимства пред "нормалната", би ли обяснил за разликата между каменна и минерална вата. Моята е на Rockwool, но и досега не знам минерална или каменна се води. Срещал съм всякакви обяснения, че "другото име на стъклената всъщност било минерална"...че "и двете били минерални" и всякакви други объркващи и не знам доколко точни обяснения. Мисля, че и на останалите ще им е интересно да разберат каква е едната и каква другата. Моята логика ми казва, че всички са минерални...стъклената има ония гадни добавки, дето не е добре да ги дишаш, а каменната ги няма...нещо такова ли е?
    1 point
  36. Момчетаааааа.... Мързи ме да пиша Че съм го писал няколко пъти. И съм го правил няколко пъти И съм бил във ватения бизнес с години. Ватата ти е най-лесното. Забрави стъклената, по мое време имаше "истинска" стъклена вата, по 15-20кг/м3, каквато вече никой не продава. С такива вати съм направил преградните стени между киносалоните на Арените (без първата). В момента стъклената вата е с обемно тегло под 10кг/м3 и е пълен боклук. Търси каменна вата на Кнауф или Rockwool, плочи, оптимално 50-70кг/м3. Няма да умреш от власинките, аз съм се къпал в тях в периода 2002-2007, пък на, жив съм Най-много да се чешеш повече за ден два. Оттам нататък ти трябват: 1) Сериозно прекъсване на ударния шум към пода (чети, рови...) = масивен под върху "пружиниращи" подпори; 2) Много маса в стените и тавана (със сигурност повече от един слой картон). На всеки слой картон ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се шпакловат всички фуги и не се оставят отвори. Намери и прочети какво представлява системата "маса-пружина-маса" (mass-spring-mass) и защо и как работи; 3) Спиране на всякакво предаване на звука по конструкцията на картона (акустични окачвачи и прочие). И да - стая в стая; Това е само бегла скица на решението. Да не те отчайвам, но барабаните (и бас китарата) се спират доста трудно...
    1 point
  37. Ама каква е идея на експеримента? То всичко звучи много хубаво
    1 point
  38. DC-decoupled би трябвало да значи, че пуска само АС сигнал, но не и ДЦ захранване. Сложили са един кондензатор серийно преди изхода (примерно). Ако е так би трябвало да си ги ползваш безпроблемно по указаната схема. Ама знае ли човек...
    1 point
  39. В зависимост от реализацията на изхода на предусилвателя, съвсем спокойно можеш да го изпържиш, освен ако изрично в ръководството не пише, че не е проблем да го използваш по този начин. Ако е със съгласуващ траф на изхода, който е center tapped (не знам на БГ как е ) или е електронно балансиран (но без необходимата защита) е сигурно, като има още много ако-та. Ако всичко това не е така, което е абсолютно възможно - няма проблем Тея станаха адски скръндзи всички - пестят по 5 долара на дивайс да направят всеки изход на интерфейса с отделно фантомно, айАман...
    1 point
  40. Нямам лични наблюдения над клавирите с “меки” клавиши, само съм чел и за съжаление все лоши неща за всички марки… Но все пак се открояват мненията, че клавишите на бюджетните клавири не са издръжливи. Но пък хората доста се оплакват от проблеми с клавиатурата и на Yamaha YC61, а то е професионален и скъп модел. Така че дори цената не е гаранция.
    1 point
  41. Една много любима група... Препоръчвам за тези, които не са ги слушали.
    1 point
  42. По-добре в ретърн. Обикновено като комбинираш два преампа/тонстака и става голямо мазало.
    1 point
  43. Всичко освен WD-40... Това НЕ Е контактен спрей и е прецакал не един и два потенциометъра. Така че... всичко, на което пише Contact Cleaner ще свърши работа, само да не е WD-40.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.