Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/14/2019 in all areas

  1. 9 points
    Отдавна не съм се отчитал. Няколко нови неща при мен: Gibson Thunderhorse Explorer Brendon Small signature - Отдавна я дебна. Само 400 произведени и веднага разпродадени около 2011-та. Въпросната бройка е недокосвана, все още със заводските струни и сетъп. Diezel Hagen 100W Head Diezel 2x12 Vintage 30 Rear Loaded Cab Ibanez TS9 Gold
  2. 2 points
    " освежаване" на усилвател?!?!? Това да не е фикус????
  3. 2 points
    АВТОР (НАПИСАН НАД САТИЯТА В ИНТЕРНЕТ): ТОМИ ВИЧЕВ От години се каня да напиша този кратък наръчник на т.нар. лоби музиканти (Lobby Lounge musicians),които свирят в 5-звездните хотели по света. Имах запитвания през последните 12 години (през които бях многократно в Южна Корея, Китай и Япония) от много мои колеги, как да се подготвят, как да си намерят певица или цигуларка, какъв да е репертоара, кои са агенциите, какви пари дават и т.н. - все въпроси, които ще разгледам съвсем накратко. Веднага уточнявам, че всичко написано е само за лоби музиканти, а не за поп или рок банди, които свирят в барове, ресторанти или по кораби. Началото Разбира се, след като решите да посвирите в лукс, е добре да знаете някои неща още в началото. Бързам веднага да кажа, че това е една неблагодарна работа отвсякъде. Парадоксално, ще кажете, кое му е лошото да работиш в де-лукс хотел, да спиш и се храниш там и да мислиш само за свирене?! Ще стигнем и до там, сега все още сте в България и си търсите партньор. Как да си намерим колега? Това е най-трудното, повярвайте ми. Да си намериш свестен колега (по-скоро колежка), която да свири хубаво, да изглежда добре и да има добър характер е по-скоро мисия невъзможна. През последните 7-8 години, хотелите малко попрекалиха с изискванията си. Търсят певица, която да пее като Лайза Минели, да има крака като Адриана Лима и същевременно да иска не повече от 1500 долара/евро на месец. Това е положението, колеги. Ако искате. Отказвате договора и руснаците само това чакат – да ги поканят и мястото е заето за следващата петилетка. Така че съвета ми е да си намерите хубава певица/цигуларка, която да може поне малко да пее/свири, с възможно по-лек характер. За характера важи и за вас, защото момичето може да е свястно, но вие да го съсипете с пиянски изпълнения след като изпушите на място след 2-3 месеца договор. Репертоар Колежката е намерена, вече сте стиковани и уточнявате репертоара. Това е много специфично начинание, защото, уж репертоара е един и същ в повечето случаи, но все пак, имайте едно на ум за възможностите на певицата/цигуларката, да не се окаже, че половината песни не могат да се изпеят/изсвирят, а за певица с една октава диапазон нещата стават трагични. Клетият колега трябва да се подготви психически, че ще се наложи да транспонира почти всички песни в 5 или 6 бемолни/диезни тоналности, което не е най-приятното занимание. Тук плюс е, ако работите с цигуларка/флейтистка – там транспорт няма, има само нотички. Желателно е да свирите всичко на живо, това е модерно сега, не се толерират т.нар. backing tracks. Може да ги има, но да са 30% от репертоара, всичко друго е желателно да е на живо. Обикновено се свири 4 серии по 40 или 45 мин.на ден. Това е стандарта, но има нагли хотели, които искат 5 серии по 40 мин. Трябва да се чете внимателно договора, който ще ви пратят агенциите. Стигнахме и до тях. Агенции Тук е „ключа от бараката”, както казва един мой колега. Да улучиш читава агенция е като шестица от тотото. Ако човек не е опитен и за пръв път се опитва да излезе на договор, трябва дяволски да внимава какво подписва, пише ли къде точно ще се спи, къде ще се храни и дали е поет самолетния билет И в двете посоки. Ако контактувате директно с чуждестранен агент се предполага, че ще получите евентуален договор на английски. Ако не знаете добре езика, моят скромен съвет е да го дадете на специалист, който да ви го преведе дума по дума. Опасно е, особено в последно време се навъдиха всякакви криминални агенции, които се опитват да ви вземат почти половината пари от това, което дава хотела реално на музикантите. Ако решите да работите с българска агентура, не забравяйте, че парите ви стават още по-малко, защото от цялата сума вече давате хем на БГ агента, хем на чуждестранния. Така от една примерна заплата от 2000 евро/долара, които дава хотела, за вас остават не повече от 1200 - 1400 долара. Брутално ограбване, но е истина… Видео запис Не по-малко важна част е вашата презентация. Агенциите искат обикновено снимки и видео с не повече от 7-8 песни/пиеси, записани в концертно облекло. Добре би било пианистът да бъде в строг черен костюм, а певицата/цигуларката да смени поне 3 рокли за тези 7-8 песни/пиеси. Разбира се, не всичко трябва да бъде в един стил – за инструментално дуо се изискват 1-2 класически пиеси, 1-2 поп песни, 1-2 мюзикъла и 1-2 джаз парчета. За дуо с певица е същото, но без класиката. Зависимост от мястото, може да се наблегне на повече поп или джаз. Целия репертоарен лист трябва да бъде с не по-малко от 100 песни/пиеси, това е минимума. Не забравяйте да си направите и общо CV на английски, в което да излъжете, че сте работили заедно поне от 1 година. НЕ правете непрофесионален видео запис с телефон или допотопна камера. Наемете професионалист, който да ви снима като хората и да ползвате това видео за 2-3 договора. Не наемайте и човек, снимащ най-вече сватби и кръщенета, рискувате видеото да стане кич. В хотела Вече сте в хотела, след 9-10 часов полет, смазани, но решителни да докажете себе си. Най-важен е първият месец на контракта. Ако ви харесат менажерите, тогава ще сте „шапка на тояга” следващите 5 месеца и ще можете да изисквате и вие някои привилегии, които НЕ са записани в договора, като например, ползване на безплатен фитнес или басейн. Ако обаче не ви харесат – почват проблемите и заяжданията. Не сте почнали навреме, не сте облечени като за 5 звезден хотел, не свирите правилните песни – все неща, които никой музикант не иска да чуе, но се случва, затова, както казах, внимавайте и се стегнете първия месец. Както казах в началото, това е една неблагодарна работа отвсякъде. Минусите са повече от плюсовете, но ако се нуждаете отчаяно от пари, ако нямате работа в БГ от месеци, ако ви е писнало да работите за 700 лв в някой оркестър или долнопробен БГ ресторант, това е шансът ви. Опитайте! САТИЯТА ТУК: http://glasove.com/categories/kultura-i-obshtestvo/news/narychnik-na-lobi-muzikanta
  4. 2 points
    Най после пускам новото си EP.. През много премеждия стигнах докато го пусна но ето че е факт. Приятно слушане
  5. 1 point
    Ако има замърсявания от органичен характер по електрониката или натрупвания от флюс от презапояване, се чисти със изопропилов алкохол (и се четка с четка). Такъв алкохол са например спрейовете G-20. Ако има прах, се издухва с компресор и понякога се маха с четка. С четките трябва да се внимава, особено при SMD компоненти, които можете да откъртите лесно от платката. При мръсни потенциометри или ключове, може да се ползва също почистващ спрей. Добре е да се спазва един принцип - първо съхо (въздух, механично) и чак след това мокро (спрей). Няма смисъл да мокрите кълбета от прах - спреят няма, да ги разтвори. При проблемни компоненти (потенциометри, хъркащи или неработещи поради износване или повреда), никой спрей няма да помогне - сменят се потенциометрите с нови. Важно е, да ползвате почистващ спрей, а не проводящ, защото ще си измените съпротивлението на потенциометрите.
  6. 1 point
    Ученическа рок група “Хаштаг” Велико Търново.
  7. 1 point
    Любопитно ми е къде ще отиде тази прах,като напръскате с нещо? Ако е пък има чак толкова много прах-една мека четка и накрайник на прахосмукачка ще свършат работа. Ако пък прахосмукачката е от старите с извод за духане още по добре.
  8. 1 point
    Ами, засега го слушам на телефона, който има непретенциозен конвертор, но слушам FLAC-ове и засега впечатленията ми се силно положителни. Слушалките са по-малко басови от HP-535, които имам. Лично на мен пак ми се струват доста басови, но мисля, че вече съвсем в границите на нормалното. А аз явно съм по-чувствителен към басите, защото гледам из ревютата, че хората редовно искат повече бас от слушалки, които на мен ми се струват прекалено басови. Иначе, не мога да кажа (за разлика от другите слушалки, за които говоря горе), че в тези има нещо, което, да ме подразни в звука. Звучат хубаво, бих казал много балансирано, без нищо да ти човърка в ушите и да те напряга. Много са приятни за слушане. Може би са съвсем леко V-shaped, но ако има нещо такова, то е слабо изразено. Прекрасни са според мен. Слуша се приятно с тях. Мисля, че при тази цена, няма какво да му мисли човек.
  9. 1 point
    Съвместен концерт на групите "БТР" и "Конкурент" - 25.08.2019, Варна - Аксаково
  10. 1 point
    Пиши как е Суперлукс-а, тоя модел не съм го тествал, но съм чел че става. Тия Роланд като дизайн учудващо доста приличат на Sony MDR7506...
  11. 1 point
    Здрасти, не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел. Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде. Успех! П.П. Прочети подписа ми.
  12. 1 point
    Ibanez rgdix6 и натам още не мога да запомня името . От серията Iron Label 2016.
  13. 1 point
    За микс и мастъринг - максимално детайлни и максимално линейни! Относно дали е "разрешено" да се смесва на слушалки - Дейв Рат си прави лайв микса на слушалки (и то сравнително евтини), а не е случаен, бачка с RHCP например. Тей че...
  14. 1 point
    Слушалките при миксиране играят основно (за мен) ролята на микроскоп - прецизно настройване на опашките на реверба, микродинамика в инструментите и гласа, фини EQ корекции, та отворените са идеални за тази цел - не изморяват толкова при дълга употреба, а и са по-линейни, за да знам, какво точно правя. Вярно, иска си свикване, като със всяка озвучителна студийна система, но има модели, на които и след година работа просто не можеш да чуеш това, което те интересува - не го "могат".
  15. 1 point
    Четох някакви мнения за Сонито, че имат доста вдигнати средни и някакви жестоки пикове във високите, които са ОК за следене не проблеми при живи записи и такива неща, но в никакъв случай не са флат/мониторни, нито пък са за слушане на музика. Ще му мисля още... Искам да споделя мнение за едни супер евтини китайски (тайвански?) слушалки, които получих днес Става дума за SuperLux HD-681 EVO Не ми достигаха 29 Евро за безплатна доставка на едни нещица от Томан, а както знаете доставката от там е много голяма (30 Евро) Имаше много и все положителни коментари за тези слушалки и реших да ги сложа в кошницата за "пълнеж", понеже цената им беше точно 29 Евро Реших да рискувам, пък и то не е голям риск, за тези пари колко зле може да са? Пристигнаха днес, слушам от няколко часа с тях, със сигурност имат нужда да се разработят, но още отсега мога да кажа, че за тези пари сигурно няма други с толкова добър звук. Сравнявам ги със Sennheiser HD-650, които са 11 пъти по-скъпи Естествено няма база за сравнение, но разликата в звука със сигурност не е 11 пъти, по-скоро е малка! Това говори наистина много. Може би звучат една идея по-носово в средните от зенхайзерите, а са и малко V-shaped, защото имат по-бумтящ бас и засилени високи, но като цяло впечатлението за тях ми е отлично, бих слушал музика с тях без проблеми. Сравнително удобни са, макар че не уплътняват толкова добре около ушите както зенхайзерите. Нямат и толкова добра сцена - музиката звучи малко по-директно. Бих могъл да ги сложа като звук някъде между HD-650 и бившите ми ATH-M50x. Може би защото се водят полуотворени, затова и имат някои характеристики на отворените като по-мек звук и по-отворена сцена, но същевременно и на затворените: малко по-директен звук, по-бумтящ бас и като цяло по-оцветен звук. Имайте предвид и че не са се разработили още. Какво е включено в комплекта: два сменяеми кабела (3м и 1м), които на всичкото отгоре са със стандартен мини-жак от страната на слушалките, както и с два комплекта падове: от изкуствена кожа и велур. Силно препоръчвани слушалки като за парите си!
  16. 1 point
    Ооооо според мен поне първото и Основно нещо в неравноделните (па и ф другите ритми) е да свириш прецизно.......не не беше това думата - ритмично! Оти поне я сом пробвал и в 7те разновидности на мажора и минора (Лидийски/Дорийски/Йонийски) да свириш импровизации и се получава.....Обаче ритмичносста е Основното!!Особенно както вика Пол Гилберт да синкопираш тайминга......в 7/8 или 9/8 или Още по яко в 11/8 се получава.....Откачена история.....!според мен поне в неравноделните то интересното е ритмиката....Ето типичен пример за чужденец да свири неравноделно - СТЕВЕ ВАЙ в Инкантейшън парчето след 1:20 минута......ко моеш се заслушай в ритъм китарата.....дееба тоя пича колко яко синкопира си е ебало майката..... Щото тебе не ти требе да свириш по сватби с Оркестъра......тебе ти требе некфо неравноделно което ще е с Яко жици....точно за това мисля че би ти дало некъф поглед над нещата......там е в 11/8 но се пак.....
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.