Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Parni_Valjak

    Parni_Valjak

    VIP listed


    • Points

      3709

    • Мнения

      3863


  2. Baby Thomas

    • Points

      3483

    • Мнения

      9103


  3. jabs

    jabs

    Members


    • Points

      2419

    • Мнения

      1714


  4. synchu

    synchu

    VIP listed


    • Points

      2299

    • Мнения

      5688


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 02/14/11 in Мнения

  1. След няколко години отлагане най-сетне се сдобих с KD китарка Снимките са малко умрели, но с телефон толкова, а и не знам кога ще излезе "официалната" фотосесия. Инструментите на Майстор Коце са на световно ниво и тази китара не прави изключение от правилото! Малко спецификации: Тяло Padauk, натурален финиш, третиране само с масло; Гриф махагон+клен, 25.5" скала; Kонструкция set-neck; Фретборд абанос със стоманени прагчета и нът от биволски рог; Адаптри '59™/Custom Hybrid Trembucker TB-16 & Jazz SH-2N, 3-позиционен суич и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който превключва на сингли; Бридж с вградено пиезо на Graph Tech + съответния преамп и волюм контрол с Push-Push потенциометър, който мютва изхода; Ключове Schaller, заключващи. Китарата дори акустично звучи отлично, може да сбори всеки скъп западен инструмент или поне сериозно да го озори! В сравнение с нея Ibanez Prestige-а ми е като кашон. Предстоят тежки тестове с представители на западните къстъм шоп модели, който ще премине под надслов "Българският къстъм шоп - най-добрият къстъм шоп!" Благодарности на Майстора за търпението и разбирането, както и за прецизната изработка. Живот и здраве... догодина като зарастне бъбрека... може да поръчаме още някоя. Edit: Ето ЛИНК и към официалните снимки/инфо на сайта на KD.
    19 points
  2. Винаги Paul Reed Smith Custom 24 е била сред китарите, които съм искал да притежавам. Вече мога да се похваля с PRS Custom 24 / 2007 / HFS/VB пикапи / Thin neck. Имах съмнения дали като човек, който е свикнал адски много със суперстрат спортисти (Ibanez), ще мога да оценя подобаващо тази китара. Смея да твърдя, че надмина всичките ми очаквания.
    16 points
  3. Заради доброто старо време, когато поствахме много музика, джемехме, правехме усилватели и камиончета и ги тествахме... бе готино беше. Сега фейса и някакви нови платформи завзеха сцената. Стар съм аз за тях С Ванката (Иван Иванов, а.к.а., някога в тоя форум, Anomandrus) се запознахме ... пак покрай форума. Пишехме разни мъдри мнения скрити зад никове, и накрая решихме да пием по кафе (не по бира, защото сме работни хора) на живо. Разменихме телефони, чухме се, проведохме следния култов разговор (цитирам по памет) "Здравей Яворе / Здрасти Иване / Ами хайде накрая да пием по кафе бе мен, стига сме чатили по форуми / Яко, къде ти е офиса? / На Булевард "Х" / Я, и моя е на Булевард "Х"... на кой номер? / Ами на номер "Y" / Така ли? И аз съм на номер "Y".... (мълчание) .... Ти на кой етаж си бе човек?! / На четвъртия / Ами аз съм на шестия.... Те така те. Истинска история. Оттогава сме приятели. Само с чатене по форумите и нета се стига ей до такива абсурди. Да се познаваш с някого на здравей-здрасти на живо и да имате тонове за какво да си говорите, пък да не го знаете. Мои са китарите, баса, перкусиите, мандолината и хармониката. Ванката намачка барабаните, добави китари и пя яко. И написа текста. Преди да го изпее, разбира се (шегуф). След това миксира, мастерира и спретна клип. Три-в-едно, и се добро Хаирлия да е. Слушайте на воля, безплатно е. Ако ви хареса, ашколсун и тешшекюр едерим Ако не ви хареса, пак ашколсун и сполай за времето Злите езици твърдят че по някое си радио щяло да се чуе скоро, но ние не им вярваме. Важното е музика да има. И да сме здрави. И да сме повече зад китарите, и по-малко зад клавиатурите. Толкоз от мен. Старото куче Явор, а.к.а. Jabs Неписал от години, пък какво му стана 'неска, не знам. Умили се
    15 points
  4. Най-накрая успях да събера почти всичко без 2 китари на едно място :> 2017 Gibson R8 VOS 1958 2012 Gibson LP Custom Silverburst 1976 Gibson LP Custom Iron Cross ESP Truckster Black ESP Iron Cross ESP Truckster Gray Squier Hello Kitty - My pride and joy EGC DS Brent Hinds Signature Gibson LP Studio Buckethead Schecter Synyster Custom Soldano SLO100 Fryette Pittbull Classic 100W VHT Sig:X 100W Bogner Ubershall Rev Blue EL34 120W Bogner Ubershall Twin Jet KT88 150W ENGL Savage 120W Diezel VH4 100W Diezel Herbert MK2 180W Diezel Herbert MK3 180W Soldano 4x12 Slanted Cab VHT Fat bottom 4x12 Cab ENGL Pro V30 4x12 Cab Diezel V30 Front Loaded 4x12 Липсват: ESP Snakebyte и 1990 LP Custom All Black
    14 points
  5. Новата ми метал машина. С големи благодарности на Коцето(KD Basses),че за пореден път ми уйдиса на акъла!? Body Material: Alder Fingerboard-Birdseye maple Neck Material: Neck-Thru-Body Quartersawn Maple Pickups: Seymour Duncan Distorsion set Gotoh floyd rose Gotoh tuners Scale Length: 25.5" Frets: 24 Jumbo Fret Thickness - 18 mm. (1st fret) ,20 mm. (12th fret) Radius 430 mm Scale Length: 648mm (25.50)
    13 points
  6. И вече завършен с панелите и всичко:
    13 points
  7. Взе да ми липсва Cherry-от по-горния пост, та реших да попълня редиците на Custom-ите. 2015 Les Paul Custom Figured - Heritage Cherry Sunburst
    11 points
  8. Последните две придобивки: лявата сигурно ви е позната от по-нагоре в темата, само смени собственика си. Дясната я пусках наскоро в темата за собственици на Gibson. Ляво: 2016 Gibson Les Paul Standard Historic 1958 (R8) Washed Cherry Sunburst Дясно: 2019 Gibson Les Paul Custom Ebony П.П. И с двете съм все толкова бездарен дрънкач.
    11 points
  9. Реших да вляза да се похваля с един Classic 50s в Daphne Blue.
    11 points
  10. Отдавна не съм се отчитал. Няколко нови неща при мен: Gibson Thunderhorse Explorer Brendon Small signature - Отдавна я дебна. Само 400 произведени и веднага разпродадени около 2011-та. Въпросната бройка е недокосвана, все още със заводските струни и сетъп. Diezel Hagen 100W Head Diezel 2x12 Vintage 30 Rear Loaded Cab Ibanez TS9 Gold
    11 points
  11. Нямах китара с Р90 и "лек" и малък, но с хубав звук лампов амп. Вече имам.
    11 points
  12. Почваме нов строеж... Тоя път доста по-лесен проект. Едноканално, SE, с цъкалка за по-малко гейн, цъкалка за 5/3 вата (или колкото вади сама EL84 в режими триод/пентод), Gain x2, EQ, Volume.
    11 points
  13. Първата ми китара за възрастни хора - Gibson Standard Historic 1958 Les Paul R8 VOS 2016' Повече информация: http://www.gibson.com/Products/Electric-Guitars/2016/Custom/Standard-Historic-1958-Les-Paul-Standard.aspx
    11 points
  14. Скъпи приятели, тежките времена, който настъпиха оказват влияние върху целия свят. Ние музикантите, също сме част от този свят и няма как да останем незасегнати. В условията на инзвънредно положение, ние нямаме възможност да изпълним нашето призвание както обикновено го правим. И точно сега ние трябва съзнателно да направим нашия избор. Да послушаме ли властите и да си останем у дома или да неглижираме проблема и да се правим, че го няма и че сме недосегаеми. Проблем има и той е очеваден. Сигурен съм, че всички вие, които четете това сте достатъчно интелегентни и образовани за да вземете правилното за вас и за всички хора около вас решение. От името на MUZIKANT.ORG, аз ви призовавам да бъдете отговорни и да си останете вкъщи. Нека погледнем нещата и от хубавата им страна. Помислете колко много неща можем да направим с помощта на интернет. Докато си седим в къщи можем: Да свирим. Да, това е което можем най-добре! Да се упражняваме. Сега е моментът да задобреем #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай Да създаваме музика. Това е същината на нашето призвание, да създаваме музика с която да разчувстваме нашата публика. #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай Да продължим да радваме хората с нашата музика. Публикувайте вашите клипове в интернет. Това така или иначе всеки трябва да го прави дори да няма инзвънредно положение. По този начин ще покажете на вашите фенове и приятели, че точно в този момент ви пука за тях. #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво Да се научим да свирим на нов инструмент. Пълно е със сайтове и уроци в нета. Дори и безплатни! #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Публикувайте вашите видеа в интернет и сложете един от таговете за да могат другите да видят какво правите: #ОстаниСиВкъщиИСвири #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Така ще можем да съберем всички неща от даден хаштаг на едно място и да покажем, че въпреки всичко ние сме на мястото си и правим това, което можем най-добре - музика. Слагайте линкове в тази тема или във този пост (ако четете във Фейсбуук). Нека се подкрепим взаимно и да си дадем кураж. Обещавам най-добрите неща да ги публикувам на сайта, в youtube канала на MUZIKANT.ORG, както и във Фейсбуук групата и страницата. Няма значение дали сте начинаещи или напреднали, няма значение и възрастта ви, важна е музиката. Музиката за нас е всичко. Ние живеем за музиката и чрез музиката. Тя е всичко и за нашите фенове. Нека не я изоставяме точно в този момент! В крайна сметка, както е казано в притчата: "И това ще мине". След всяка нощ идва деня, след всеки дъжд изгрява слънцето а след всяка тъга идва усмивката. Нека в тези тежки дни да продължим да изпълняваме нашето призвание - да създаваме музика и настроение у хората. А с това да им дадем и надежда, че всичко скоро ще се оправи. Нека бъдем лъчът надежда за всички хора, които също като нас трябва да си стоят в къщи. И когато всичко това отмине, а то ще отмине, ние ще бъдем във форма и готови да продължим да радваме публиката с нови песни и умения. Пазете се, пазете другите и дерзайте!
    10 points
  15. Новият проект, който г-н Манов изпълни блестящо, беше една седемдесетарска лампова глава, конструирана в България. Все още се намират такива, отсанали от онова време, известни са като Бг Маршали. 100 вата - 4 крайни лампи - EL 34 и 3 предусилвателни - EL84. Занесох го в почти насипно състояние като нямах големи надежди , че това нещо ще заработи. След обстоен преглед Тони Манов бе категоричен - усилвателят ще работи въпреки вида му, необходимо бе само да имам търпение. Оставих го и си тръгнах с нагласата за дълго чакане. След 20 тина дни Валяка ми се обади и каза, че усилвателят е готов , замерванията били добри и да отида с китарата, да тествам. Още на другия ден бях у тях. След кратка инструкция , кое как работи и как да експлоатирам машината, ми беше позволено да посвиря. В следващия момент не вярвах на ушите си - изключително богат и ясен тон , какъвто бях чувал само от доста скъпи усилватели. В същото време нямаше абсолютно никакъв излишен шум като брумове и т.н.т. Бях поразен от резултата , изобщо не очаквах такова нещо. Още веднъж ми бе обяснено , кое как е станало , какво е сменено, колко време са отнели замерванията и подбора на подходящите лампи и разни други детайли от процеса на съживяване на тази стара машина. По всичко личеше , че е работил със съвест и старание. Нарамих звяра и си тръгнах щастлив. С течение на времето пуснах усилвателя на доста музиканти , от които имаше стари китарджии, знаещи добре какво е качествен, китарен тон. Всички бяха силно впечатлени от това, което чуваха. Някои дори не вярваха като им разказвах историята. Но истината е че Валяка успя, от купчина стари боклуци , да изгради един доста добър усилвател, който по нищо не отстъпва на оригинални такива струващи маса пари. Огромно благодаря г-н Манов !!! Поздрави !!!
    10 points
  16. Здравейте, И аз да се похваля, понеже запълних желаната колекция китарки. 1. Fender American Deluxe Stratocaster 2007 2. Gibson LP Standard 2016 3. Ibanez RG 4570 Prestige Три много различни китари, но мисля че се допълват идеално и не мога да преценя коя ми е любима.
    10 points
  17. Още един Японски самурай се присъединява към бандата. Ibanez Jpm P2 от 1997. Всичко започна като на филм. В началото китарата дойде при мен в не много добро състояние и с пребоядисан финиш, но благодарение на Емил Михайлов / Djerjinski Custom Guitars китарата вече е възстановена до оригиналното й състояние и е едно голямо бижу. В по-късен етап Емо ако намери време може да пусне тема с подробности за реставрацията, която в началото стартира като идея за рефиниш като концертната китара на Петручи от 90-те (за това и пикапите са цветни), но след като се разбра, че китарата може да се спаси, проекта пое в нова посока.
    10 points
  18. Нямаше как да не споделя и тук, че комплектовах албум най накрая Повечето парчета са минавали през този раздел в един или друг етап от развитието си . По-късно ако на някой му е интересно мога да кача и изображенията от обложките. https://soundcloud.com/agopyan/sets/soundorphins
    10 points
  19. Не съм влизал тук от доста време. Честито на всички за придобивките! Със здраве да си ги ползвате и много красива музика да правите с тях! Ето и нещо ново от мен, което пътува от Щатско насам - BREEDLOVE Pro Series C25/CRe-H Поздрави на всички!
    10 points
  20. Айде че не съм се хвалил скоро... Fender American Ultra. До сега не съм имал електрически Фендер.
    9 points
  21. Милиони години след горния пост, в една друга и много сбъркана Галактика, не се сдържах и се сдобих с това. И пак, сърце не трае, да се изфукам
    9 points
  22. Здрасти на всички. Намаляването скоростта на на живота засегна и мен. Основно ми засегна главата, спряха много процеси, а самоконтрола ме напусна. На негово място се настани някакъв ентусиазъм, които ме подканя да върша непознати за мен неща. Всичко започна от една покупка в Джъмбо. Купих си мелодика, за огромната сума от 19 лева. С нея издялках две кавърчета: и През това време си купих бас, скуайер стратокастер, наскоро дойде и укулеле. А с китарите нещо ми е труднико. Ама ентусиазмът друго говори. И целия си акъл го слушам. Мина година и стана друга беля, приятел ми подари китарка, акустична. Произведена юли 1984 г., зарязана на тавана в найлонов чувал. Хванах я в ръце, огледах, прав гриф, сериозни проблеми няма, освен разлепена задна дъска. Обаче нещо ми малее. Слагам я до статокастера, ами вярно е по-малка. Премерих я, излезе 82-83 см. Ми сега. Отварям гугъл и го питам какво знае по въпроса. Тука трябва да кажа, че цялото терминология, която ще използвам учих през това време. У гъгълчо ми разказа за 1/2, 3/4, 4/4 китари, че имало класически, акустични и още много видове. Основното проблемче на тази китарка, беше, че е 40 мм на ната. А моят стратокстер нещо е дялан и също е 40 мм и трудно си събирам пръстите. А китарката не звучи зле, приятна е. Нищо, че е 84 набор. По същото време се запознавах с укулелето. Купих си концерт, ама като го хванах, имах усещането, че ще го счупя, много мънинко. Ентисиазмът обаче ми подшушна отново да си поговоря с бай Гугъл. Извади някакви таблици с размери, хванах ролетката и почнах да меря. Дължина, ширина, скала, ширина при нъта, ширина при 12 прагче и се оказа, че тази китара съвпада с разлика от няколко мм са баритон укулеле. Ентисиазмът се ентусиазира и направо ми изкряска в ушите - ще правиш баритон укулеле. Ами сега? Нали членувам в организацията "Пречат ми ръцете, а може би и двете". Но се реших и бам с главата напред, заедно с ентусиазъмът. Пъва стъпка, махане на боята, защото единственото, което не бе боядисано на таз китарка, бяха струните и ключовете, даже прагчетата бях наклепани с боя и лак. И така, препарат за сваляне на боята, търкане с шкурки от 80 до 400, няколко дена се удушихме от тоя препарат и в цялата къща плъзна финия прах, щото вън студено и не ми се работи на двора. Резултатат Не знам какво дърво е, допуснах липа. Обаче, нали луд на шарено се радва, реших, че трябва да се мацне отзад и острани, да придобие по-така, укулелистичен вид. Купих някакви байцове, пет шишета, почнах да мешам, мацам, мешам, накрая ми хареса. И се получи това Отпред оставих натурално, отстрани и отзад по-тъмно, фребборда още по-кафяво, демек - трябва да лъже, че е палисандър. Позалепих каквото бе разлепено, в процеса на лепене стегнах яко със стегите и бам - се смачка малко отстрани. Ами сега? - Мокрене и разпъване, нещо подлагах, правих струвах, заличи се на 99%. До тук добре. Ами финиш? Харесвам лъскавото. Намерих у дома един прастар корабен лак, разредих го 5 части разредител към една част лак и се почна. Всеки ден по една ръка- Минава седмица, дървото изпива лака и нищо не се получава. Отново почнах да чета и новото познание дойде. Открих френската полировка. Това французите си заслужават уважението. Много хубави неща са дали на тоя свят. Като френското полиране. Търсенето на шел лак се увенча с успех. В църквата редовно идва един дядо, чийто баща някога е работил в едно от големите предприятия при нас - правили са мебели. И ми даде едно бурканче шел лак на люспи. Отивам в аптеката, търся 99% спирт, ама няма. Дадоха ми 95%. Нейсе, преживях го. Направих си разтвора и се почна здраво ръкоделие. Мажа, гледам клипове, пак мажа, гледам други клипове как се прави и китарката почна лекинко да понаблестява. Ха, дойде и задоволството и удовлетворението. Ентусиазмът се удвои. По това време почнаха да ми идват от Китай дребни пратчици с разни нещица - кокалчета за нът и седло, мостове няколко броя, ключове. И двойният ентусиазъм стана троен. Реших, че баритон укулелето ще е с 8 струни. Отново четене, запознаване и т.н. По същото време ме помолиха за съдействие при поръчка на укулеле, щото вече се водя познавач. Поръчахме от Томан, като се възползвах и аз с поръчката на струни за 8 струнен баритон. Третият ентусиазъм ми подсказа да се поинтересувам от бас укулелето. Тук само ще вметна, че от детство ме интересува басът. Как така се мести нагоре-надолу, прави бум-бум и изведнъж музиката става пълна. Опитвах да чета и се отказах навреме, щото ентусиазъм имам, ама раздел за запомняме и осмисляне в главата ми няма. Но пък си имам у дома музикант, който ми обяснява някои нещица. И така - какво е това бас укулеле. Ами абсолютно същият размер и скала като баритона. Значи трябва да се търси отново 1/2 китара. Двете седмици ровене в базар, олх и т.н. се увенчаха с успех. Намерих си 1/2 Орфейка, даже си има и име - Лора. С нея се почна същото. Сваляне на боя, шлайфане и се оказа, че е ползвано читаво дърво. Предната дъска обаче търпи критика - най-вероятно е топола, както му викаме тука - кавак. Нейсе, преживях го. Беше поиздута на моста, който се оказа завинтен с две винтчета. Понатиснах за няколко дена и се поизправи. Тук без боя Нея подхванах директно с шел лака. Дойдоха струните за баси от аликспреса, дойдаха ключовете и дойде време за събиране. И проблемите наскочиха. На баритона три пъти махах лака от предната дъска, в момента е четвъртия. И пак не ми харесва. Тръгнах да слагам прагчетата, но те се оказаха по-меки от сварени макарони и станаха на нищо. Айде пак четене, размери на прагчета, видове, модели и т.н. Поръчах, дойдоха и тръгнах да слагам прагчета. Криво ляво се получи. Издрах здраво имитацията на фретборд, мазах пак с байц и лак. По време на чукането с чукчето стана огромна беля. Главата с ключовете, които бях сложих се счупи. Оххххх. Ново предизвикателство. Залепих, стягах вързах, оставих 48 часа. Изрязах някакъв крив канал, наврях в едно 8 мм шпилка, залях с епоксидна смола. Чаках 24 часа. Шлайфах, пак байц, пак френска полировка. Опс, забравих да кажа - махнал моста на първата китарка, някак си го разлепих, нараних дъската, пак шкурене и пак лакиране. Още две седмици. Залепих новия мост. Дойде време да слагам мост на баса, - проблем, колкото и да се стараех, на стария мост направих прорез в който седлото играеше. Реших, че ще правя нов мост. През това време си купувах пилички, линии, лепила, шкурки, бургии, стойка за бормашина и какво ли не още. Успях да направя мост. Да са живи и здрави хората, дето са направили фрет калкулаторите, защото съм чувал нещо за Питагор и знам колко е важна дължината на струната и точно къде трябва да се натисне, за за излезе верен тон. С жената мерихме, слагахме, пак мерихме, накрая залепих. Моста на баритона се оказа на място, но на баса е искал много голяма компенсация на втора, трета и четвърта струни. И почнах с фината работа - да правя нътове и мостове. Някои отидоха в коша. На 8 струнния баритон няколко пъти запълвах каналите с лепило капчица и сода бикарбонат. Накрая до докарах да няма фрет бъз. Меря на 12 прагче, всичко точно, леко повдигнах по-дебелите струни, на седлото жулих в определена посока, да се получи правилна интонация, която е в поносими граници. За съжаление при баса ми остана един проблем - седлото е нисичко. И тук искам да попитам - какво мога да му подложа, става дума за максимум до 1 мм? Ето и финалните снимки Благодаря за вниманието! Дано не съм отегчил някого. Някой ден, по-скоро нощ, ще опитам да посвиря на тях и направя някакъв кавър. Дано не стане гавър.
    9 points
  23. Най-после се сдобих с легендарният Attack Decay!!! Една Айфонна видео демонстрация на този ефект с моя композиция "Есенна импресия," композирана за флейта и класическа китара, но тук замествам флейтата с китара. https://www.youtube.com/watch?v=mbjhc_7hr9o
    9 points
  24. Бая време не съм се включвал в тази тема, то все нещо се пипа и модифицира... И в момента доокабелявам, та затова рак-а е най-отгоре и накриво, но текущата идея е готова на около 95%...
    9 points
  25. Много хора във форума са запознати с дейността на KD във форума, някои дори имат от неговите китари, така че може да ви е интересна статията за него в "Капитал": https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2020/02/07/4025925_maistorut_i_strunite/
    9 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.