Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/03/2020 in all areas

  1. 2 points
    Както повечето български музиканти и аз съм се сблъсквал с кофти ток в различни помещения - огромен проблем и за добрия звук, и за сигурността ни, и за техниката, която използваме. Опитите ми да намеря ефективно решение до момента не са се увенчали с успех. Преди време бяхме тествали 2 серво джадже с приятел, но се отразяваха зле на звука на ламповите усилватели в помещението - не знам каква би могла да е причината, но потъваха средите и звукът ставаше гаден като цяло. Иначе устройствата успяваха да поддържат 230 в. без отклонения. @Mefistofel82, направи тест с бързо превключване с и без стабилизатора и чуй как е при теб. Доколкото съм чел мнения на музиканти от Furman има смисъл, само ако е от скъпите им устройства - AR серия и то от тези, които са по-масивни и с траф вътре. Попадал съм на откъслечни добри отзиви за устройствата на Airlink - използват ги в разни студия, но мненията са били доста кратки и не достатъчно на брой за да се заинтересувам достатъчно: https://airlinktransformers.com/category/conditioning-balanced-power-supply
  2. 1 point
    Здравейте, група Polygon от Пловдив си търси китарист! Силът е Death Metal a групата е активна и с богат репертоар от собствени парчета. Имаме издаден един албум и предстои запис на втори. За повече информация на телефон 0889 708 009 или на ЛС.
  3. 1 point
    малко се пробвам аз
  4. 1 point
    Надявам се да ви хареса.
  5. 1 point
    @Лими Това, което показваш изглежда готино, но е в графата Legacy Products. В момента ART не произвеждат такъв тип устройства, само филтри и подобни. @разбойник При първа възможност не само ще направя въпросния тест, но и ще опитам да запиша и споделя резултатите!
  6. 1 point
  7. 1 point
    Характерното за това компактно тринивово ръководство е, че се цели с практичност по китаристите и макар да отсъстват някои точки, поднася добре теорията, от която се интересуват много от присъстващите във форума, и вероятно би им било полезно. Не се усланя на нотацията, затова е удобно и за затруднените с нея. Авторът също показва някои исторически и класически познания. Недостатък може би е, че не е на майчин език, ала не сервира големи английски буци и вероятно всеки би могъл да го смели. Basic Level интервали, акорди, мажорни и минорни ладове Intermediate Level акордови тонове и групи, прогресии, баслиния, акордови замени, мелодични съображения, увеличени и умалени акорди, пентатоника и блус Advanced Level модалност, модална импровизация и композиране, модулация, модална замяна
  8. 1 point
    Мисля, че малко по-работещ вариант е да се опиташ да гарантираш постоянното правотоково захранване на съответния уред. Ако е някакъв трансформатор, да го замениш с импулсно захранване. Защото така или иначе променливото входно напрежение ще се преобразува все някъде до прав ток, нали За какво ти е да се мъчиш да оправяш синусоида, вместо да оправиш чертата? Освен ако не говорим за някакъв електродвигател на променлив ток?
  9. 1 point
    В репетиционната сикупихме някакъв нескъп стабилизатор, понеже захранването е странно и на моменти сме измервали 250 волта. Джаджата е някаква си китайска марка, 2 кВата. Идеята ѝ е да пази от прекалено високо напрежение, пикове... И след закачането ѝ обаче се е случвало да премигва всичко и да се рестартират някакви цифрови дивайси (което вероятно е от прекъсване на ел. захранването, а устройството май не пази от такива), така че не знам колко точно пази и в каква посока... Освен това имам устройство от т.нар.тип power conditioner на известната марка Furman. На хартия пази от високо напрежение, пикове, разни шумотевици чистело уж... Не съм имал грижи с него, но там, където го използвам, и без него не се наблюдават странности. Давах го обаче за проба на сцена с гадно осветление, вкарващо шум, и не помогна изобщо. Май единствената му файда (спрямо разклонителите със защита от 35 лева) е, че след токов удар можеш да го ресетнеш и използваш пак, а не да го изхвърлиш. Не казвам, че не вършат работа, обаче малко е мъглява ситуацията... Май трябва да се измисли стратегия с тестове и измервания и да се види в коя ситуация коя джаджа как помага (или не).
  10. 1 point
    Не съм ползвал е-барабани, но вероятно дръм модулите имат Aux вход и позволяват да включиш слушалки/колони, откъдето да излизат и двата сигнала (Aux входния + барабанния). Виж какво пише в описанието на моделите, към които си се насочил или пък в упътванията им. Няма такива програми - нито да вади само дръм трака, нито да оставя само него. Но можеш да намериш мултитрак песни (каквито вадят от игри като Guitar Hero, Rocksmith), където трак по трак можеш да пускаш спираш каквото си искаш. Трябва ти някакъв DAW, но може и с безплатното Audacity, което е дървеничко, но ще свърши работа. От тези игри има цялата дискография на Металика и РХЧП да речем, както и множество други песни.
  11. 1 point
    Малко със закъснение . Усилвателя работи перфектно, благодарение на колегата НИКОНИ!
  12. 1 point
    Според мен са малко по-калпави, но и на скъпи модели се случва. При тях обаче има модели предвидени за лесна подмяна на кабела с резервен такъв. В Томан например има нелоши резервни кабели, но се запояват гадничко, понеже са лакирани и малко трудно се "зачистват" (ако пак така се казва операцията).
  13. 1 point
    Да ви се похваля с новата придобивка - Sony MDR-ZX110. За цената си са просто повече от прилични - приятни среди, приятни високи. Не морят главата и ушите. Нищо претенциозно. Естествено, липсва им плътният бас (30-50 Hz), който пък е таргет за хората, които търсят ефекта на BeatsByDre - "да думти яко всичко на поразия", ма за 30-тях лева, които дадох са направо злато, пък и музиката, с която се занимавам, не изисква да "юзка" касата като за световно. Взех ги за double-check на миксовете на по-компромисна техника и за непретенциозно слушане. От 4-те модела, които пробвах в магазина, констатирах на слух, че всичките имаха някакъв пик в средите. Честотно ме влече, че е около 8 kHz, `ма не желая да съм толкова прецизен, не съм чак такъв абсолютист. Още не съм ги просвирвал с EQ, но почна ли да смесвам, може да си поиграя да го потърся "на слух" и да го вкарам в Monitoring FX-а, щото доколкото виждам, нямат профил за Sonarworks - все пак таргета им е хора, които искат да се чува една идея по-хубаво от розАвите и мембяните. Засега ще я карам така и съм доволен.
  14. 1 point
    Нещо върху, което работих последно време.. Едно от най-трудните сола, с които съм се захващал.
  15. 1 point
    Трябва да скролнеш надолу до формата за гласуване. Благодаря!!!
  16. 1 point
    Приятели, гласуването в класацията за независими български изпълнители "НОВО 10+2" за месец юни, вече е активно от сайта на БНТ. Там е и видеото към песента ми “Бяла костенурка”. Ще бъде чудесно ако гласувате и споделите! Благодаря!!! Карето за гласуване се намира на този линк: https://www.bnt.bg/bg/a/novo-10-2?fbclid=IwAR1clmiaMTcBp2k7T_tawFE8dZfmElWOta3leeGJBiop9eBlI_Qo0cf0bDA Ето и видеото: Поздрави, Наско
  17. 1 point
    Единственият смислен съвет в конкретния случай е да го занесеш на човек, който разбира от лампови усилватели.
  18. 1 point
    Така, прегледах темата, и макар и на вече 4 години бих желал да споделя своят know-how, като ще се опитам да избегна нещата, които вече са споменати. Правилен подбор на VST библиотека - Ако търсим звученето на Тото, аз бих подбрал комплект, който Simon Philips би използвал (или Jeff Porcaro, зависи за кой период говорим). За EZdrummer конкретно смятам, че най-близо до Toto звучи KIT 3 Yamaha 9000 от базовия Modern Kit. Разгледай го. В скромните си опит съм ползвал различни библиотеки, но тези които са ми харесали най-много са Naughty Seals Audio Perfect Drums и EzDrummer. Хвърли едно око на тази библиотека, може да ти представлява интерес. Изучаване на MIDI pack, записан от любим барабанист - В случая, бих потърсил такъв на Simon/Jeff. Най-добрият начин да започнем да пишем добре звучащи MIDI съобщения е като изучим тези на майсторите. Подходящ sound на kit-pieces и на целият комплект - EZdrummer има някакъв вграден processing, но той е крайно недостатъчен за завършена продукция - същото важи и за Perfect Drums. Винаги ми се налага да правя parallel compression на целият комплект за обем, high-frequency excitement, защото и на двете библиотеки чинелите и като цяло комплекта звучaт мътнo, Sub Low Generator за касата, на отделен канал, иначе звучи вяло на фона на целия микс, както и да режа ниски в Room и Overhead микрофоните, за да не интерферират с този на касата. Барабанчетата също обикновено са мътни и без дефиниця, така че там слагам допълнително eq, saturation и малко harmonic excitement, както и transient designer за да излезнат напред. Целият комплект го третирам с tape saturation за кохезия и обем и limiter с някакъв цвят, бавна атака и бърз рилийз, за да не изпъкват случайни hit-ове. Избягвам компресията - ако имам такава, тя или е паралелна за целият drum buss или единствено на соло барабана, с цел да подчертая удара. Идеята е максимално да запазя динамиката. Тук нещата отново зависят от конкретната песен. Динамика в смесването - обикновено по време на куплетите Reverb-а и Room Mic-а винаги са ми по-тихи отколкото на припева. Това го постигам с автоматизация на каналите в DAW. Понякога даже имам три отделни автоматзации на volume на канала на reverb и room, при по-сложен аранжимент, например: -3 dB за куплет (тих пасаж) -1.5 dB за бридж (средно силен пасаж) 0 db за припев (силен пасаж) Доста често правя и автоматизация на целият drum buss. Почти винаги припевите ми са "глобално" с поне 1 dB по-силни от останалите части. По този начин създавам илюзията, че барабаниста удря по-силно. Разбира се тези стойности са напълно ориентиравачни и зависят от конкретната песен. Динамика в силата и timing-а на хитовете - Аз използвам Reaper за DAW и там има приятен randomizer на целият пасаж от миди ноти, с който може да се постигне сравнително добра произволност на събитията. После донастройвам ръчно на вкус, ако има hit-ове, които стърчат като сила на удара или като timing. Ръчно edit-ване на drum roll-овете - обикновено този пасаж почти никога не ми се е получавал с автоматични функции Добър външен reverb - Вграденият никога не ми е харесвал. В момента конкретно съм фен на серията на TRacks 5, като изпращам сигнала към него на parallel bus. "Да не се вманиачаваме" - това е може би любимото ми правило, защото в един момент осъзнавам, че колкото и чалъми и врътки да приложа още върху трака, съм достигнал limit-а на възможностите на библиотеката, както и собствените си такива. Както казват мъдрите люде - "Sh*t in, sh*t out". В случаи като този ми става ясно, че или трябва да upgrade-на към Superior Drummer/Steven Slate etc. или да платя за професионален запис от човек. И двете за момента са непостижими, поради финансови прични, затова продължавам със самообучението.
  19. 1 point
  20. 1 point
    Скъпи приятели, тежките времена, който настъпиха оказват влияние върху целия свят. Ние музикантите, също сме част от този свят и няма как да останем незасегнати. В условията на инзвънредно положение, ние нямаме възможност да изпълним нашето призвание както обикновено го правим. И точно сега ние трябва съзнателно да направим нашия избор. Да послушаме ли властите и да си останем у дома или да неглижираме проблема и да се правим, че го няма и че сме недосегаеми. Проблем има и той е очеваден. Сигурен съм, че всички вие, които четете това сте достатъчно интелегентни и образовани за да вземете правилното за вас и за всички хора около вас решение. От името на MUZIKANT.ORG, аз ви призовавам да бъдете отговорни и да си останете вкъщи. Нека погледнем нещата и от хубавата им страна. Помислете колко много неща можем да направим с помощта на интернет. Докато си седим в къщи можем: Да свирим. Да, това е което можем най-добре! Да се упражняваме. Сега е моментът да задобреем #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай Да създаваме музика. Това е същината на нашето призвание, да създаваме музика с която да разчувстваме нашата публика. #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай Да продължим да радваме хората с нашата музика. Публикувайте вашите клипове в интернет. Това така или иначе всеки трябва да го прави дори да няма инзвънредно положение. По този начин ще покажете на вашите фенове и приятели, че точно в този момент ви пука за тях. #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво Да се научим да свирим на нов инструмент. Пълно е със сайтове и уроци в нета. Дори и безплатни! #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Публикувайте вашите видеа в интернет и сложете един от таговете за да могат другите да видят какво правите: #ОстаниСиВкъщиИСвири #ОстаниСиВкъщиИСеУпражнявай #ОстаниСиВкъщиИКомпозирай #ОстаниСиВкъщиИСвириНаЖиво #ОстаниСиВкъщиИСеНаучиДаСвириш Така ще можем да съберем всички неща от даден хаштаг на едно място и да покажем, че въпреки всичко ние сме на мястото си и правим това, което можем най-добре - музика. Слагайте линкове в тази тема или във този пост (ако четете във Фейсбуук). Нека се подкрепим взаимно и да си дадем кураж. Обещавам най-добрите неща да ги публикувам на сайта, в youtube канала на MUZIKANT.ORG, както и във Фейсбуук групата и страницата. Няма значение дали сте начинаещи или напреднали, няма значение и възрастта ви, важна е музиката. Музиката за нас е всичко. Ние живеем за музиката и чрез музиката. Тя е всичко и за нашите фенове. Нека не я изоставяме точно в този момент! В крайна сметка, както е казано в притчата: "И това ще мине". След всяка нощ идва деня, след всеки дъжд изгрява слънцето а след всяка тъга идва усмивката. Нека в тези тежки дни да продължим да изпълняваме нашето призвание - да създаваме музика и настроение у хората. А с това да им дадем и надежда, че всичко скоро ще се оправи. Нека бъдем лъчът надежда за всички хора, които също като нас трябва да си стоят в къщи. И когато всичко това отмине, а то ще отмине, ние ще бъдем във форма и готови да продължим да радваме публиката с нови песни и умения. Пазете се, пазете другите и дерзайте!
  21. 1 point
  22. 1 point
    Бях ти написал, после го изтрих - че каквото и да си говорим, ако можеш да си вземеш HD-6XX това е истината, но после се замислих, че не е правилно да те навивам излишно за слушалки, които малко или много са си скъпички, но ето че и без да ти въздействам си взел правилното решение Аз в момента взех да разчиствам техника и ще си оставя само HD-650 за вкъщи и DT-770 Pro за офиса. Всичко останало, включително усилватели започвам да го разкарвам постепенно, вече продадох транзисторния усилвател и DT-880, както и SRH840. Остават още много неща, но малко по малко
  23. 1 point
    Честито, HD-600 са прекрасни слушалки! Те са по-линейни от HD-650, перфектни са за мастеринг. HD-650 са малко повече за слушане на музика, защото имат леко повдигнат бас. Иначе чуваема разлика между изходите от епълските ми устройства и хубав слушалков амп с отделен DAC е толкова трудно да се чуе, че е напълно възможно да е въпрос и на внушение. Конкретните разлики, ако ги има, са предимно в детайлността на баса, но така или иначе е нещо, за което трябва доста сериозно да се вслушваш, за да го чуеш. За мир на душата си струва Но иначе влизаш в едни финални десети от процента разлика, които идват на цената на хиляди левове. Това е мое мнение, не всеки би бил съгласен. От всичките епъл устройства, които имам, Мак Мини е с най-силен изход за HD-650, наистина може да ме оглуши и съм на около 50% от силата на звука. Следва изненадващо айпад про 9.7”, при който съм на около 90-95% сила от звука. Следват двата ми лаптопа - Макбук 12” и служебния ми Макбук Про 15” тъчбар - тези двата съм на 100% и ми стига, но все пак е можело да има още малко запас. И накрая е айфонът ми, който не може да ги захрани. ТУк говоря за класическа музика, при която няма компресия. За модерни хави, дето са яко компресирани всички от устройствата става, дори айфонът. Sent from my iPad using Tapatalk
  24. 1 point
    Няма и година и пак ще отровим живота на излъгалите се да се появят на 16-ти Април 2016 г. в клуб "Down In A Hole".
  25. 1 point
    Наканих се най-сетне да запиша нещо с тази изключително мощна играчка. В домашни условия е и на тихи нива, но все пак дава представа кое/какво/как. Ето снимка: Това е изцяло лампов преамп, хай-гейн, изработка на Дими, а.к.а Метълхамър. Доооста доволен съм от него, а и далеч не само аз! Всъщност аз го кръстих така, тъй като е леко кастъм машинарийка. Потовете имат следните функции: На горния ред: Lead Channel Level, Crunch Channel Level, Lead Channel Gain, Crunch Channel Gain. Отдолу е ЕКю: Bass, Middle, Treble. Ригът е следния: Ibanez JS1000BP, струни Elixir 09-42, DropD (6-та е яко ластик, ма няма как); BabySLO All-Tube Preamp, с лампи Thung-Sol+JJ+JJ 12AX7. Левъл 11ч, гейн 15ч, бас 13 ч, среди 11ч, високи 11ч. Blackheart 5W All-Tube, само PA-то, лампа ElectroHarmonix EL84; THD HotPlate Power Attenuator, на -8 dB; 12" Handmade Cab, спийкър Celestion Vintage 30 на 16 Ohm, ПДЧ от Практикер; Shure SM57, на 5-10 cm от спийкъра и под 45*; Edirol FA-66 Mic-Preamp с FireWire кабел; Apple Mac Mini; Logic Pro 8. За бекинг имам едно какво да е МИДИ от Гитар Про. Нарочно е доста тихо, за да се чува по-добре китарката. Само един трак е и без никакви пипаници. Тейпнах една любима песенка, която все се каня да понауча, но я отбягвах заради ДропД строя, че с тоя Флойд... No More Tears на Лози Лозбърн. Свирнята е мега-зле както винаги, не знам защо винаги уча песните като записвам... http://babythomas.name/DIY/BabySLO/BabySLO-NoMoreTears.mp3
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.