Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/23/2019 in all areas

  1. 3 points
    Днес пристигна. Честно казано, за този ценови клас, и при положение че се води "Pro Series", има доста козметични забележки. Производството е в Индонезия. Имам една LTD и една Ibanez, също Индонезийски, в същия ценови клас, и са по-изпипани (кантове, инлеи, боя) С китарата няма нищо технически нередно, просто дребни неща, които се виждат като се загледаш. Фретборда беше ужасно мръсен (и много сух), и с една забележка по дървесината, което ми беше странно, като за чисто нова китара. Минах го с лимоново масло, и се освежи, и вече не си личи почти тази точка. Черния кант по тялото на места не е отсечен хубаво с бялото, има на едно място бели точици боя по черното. Инлеите по страницата на фретборда са леко криви (на снимка не си личи). И странното беше, че за капачето за тръс рода (с подписа на Мик Томсън) идва в пакетче, при шестограмите, и трябва сам да си пробия дупка в главата на грифа, за винтчето. Иначе китарата е масивна, дървото е хубаво, и дори акустично звучи много добре, и състейна ме учуди. В момента в който я включа, и засвиря на нея, забравям за всички тези кусури, а преди това се чудех дали да не я върна...
  2. 3 points
    Акустичното пиано е прекрасен инструмент, когато е в добро състояние, поддържано, акордирано. Стигне ли се до Беларуси и прочее руски и други боклуци в неясно състояние, по-добре да се насочиш към дигитално пиано. Не знам какви са ти целите, но ако няма да ходиш по конкурси и да ставаш концертиращ пианист, дигитално пиано с хамър механика няма да ти попречи по никакъв начин, а ще ти спести главоболия и ще ти позволи да музицираш, вместо да се занимаваш с глупости.
  3. 2 points
    Здравейте, Казвам се Емил Михайлов. Живея и работя в София. Специализиран съм в изработка на електрически китари и бас китари, като не се ограничавам само до това. Предпочитам да работя по поръчка. Безсрочна гаранция за първи собственик на конструкция и покритие. Тук може да разгледате летните ми проекти. https://www.facebook.com/Djerjinski/ Адрес: гр.София, ул. Иван Маринов Йончев № 2 тел. 0888269298 Благодаря за вниманието и поздрави на всички.
  4. 1 point
    Никакво съвеЦко пиано не купувайте от никаква фирма, не ги слушайте какво ви пробутват! Беларус и подобни са грозна мебел с отвратителен звук, безобразна клавиатура и нямат настройване. Тия търгаши по фирмите ги изкупуват по 300 и ги пробутват по 700 на наивници. Няма запазено съвеЦко пиано, то е боклук при излизането от фабриката.
  5. 1 point
    Запис от снощната репетиция. Групата не се разпада, трябва да намерим вокал. Мисля, че заслужаваме да намерим подходящият. Сега е отпускарски сезон, почваме по-сериозно от 10 септември
  6. 1 point
    Само да добавя, че при старите акустични инструменти освен визуална преценка на състоянието им има и още един тънък момент, който не бива да се пренебрегва. Баща ми навремето акордираше пиана и покрай неговата дейност съм попадал на много стари пиана, които дълго време не са били ползвани. Външно някои от тях си бяха уж ОК - всички струни са налични, клавишите нямат отлепвания или дори пожълтявания, здрава лира, работеща система на чукчетата и т.н. Но в момента, в който започне акордирането се оказва, че вирбелите просто не държат - таман се хване някакъв строй и първите настроени вече са паднали с почти половин тон. Няма как да се знае докато не се почне с акордирането - когато изпускат е голяма мъка, а понякога положението даже е неспасяемо. ;( Едно старо пиано не е като една стара цигулка - когато не се ползва с години, не му се се прави периодична профилактика или не му се осигурява подходящата влажност и температура - то просто си заминава малко по малко.
  7. 1 point
    Не мога да не споделя този трибют на Малмстийн, в изпълнение на моя приятел от Хърватия - Igor Paspalj https://www.youtube.com/watch?v=5hZTsY-tf1s Приятно гледане :)
  8. 1 point
  9. 1 point
    ...интересна тема, съжалявам, че чак сега я виждам. Похвално е, че българин някъде е издал албум ! Но не видях линк с "албума" ?
  10. 1 point
  11. 1 point
    Радвам се че не си се отказал Не бях влизал във форума от месеци, днес кликнах по случайност, гледам има живот при теб и реших да пиша и аз. Първо, аз съм бил във “ватения” бизнес десетина години. Бях представител за България на най-големия производител на минерални вати в света... През ръцете ми са минали десетки, да не кажа стотици кубични метри вата и ей ме на, жив съм. Стъклена vs. Каменна вата е една тема, която ако я отпочнем няма да свършим преди Нова Година Най-общо казано, белите дробове имат способността да обвият със слуз и да изхвърлят (чрез кашлица) влезлите в тях при вдишване микрочастици. Уловката е че има определени размери на частиците (над и под еди колко си микрона, като конкретните стойности не помня дословно), с които дробовете не успяват да се справят... и те си остават вътре. И ако има излагане на подобни “прахове” за по-дълго време, става лошо. Ватите (и каменните и стъклените) не попадат в тази категория (на канцерогенни материали при разпрашаване и вдишване). За сметка на това един от най-страшните “прахове” е отделеното във въздуха при рязане на твърда дървесина. Дърводелци, лютиери, паркетаджии и прочие са изложени на голям риск и повечето не го знаят и работят без маски... така че не се стресирай от ватата и от това че кихаш или се чешеш около нея. Днес само съм положил 3 пакета в тавани и стени, тъй като правя ремонт у нас. Сърби ме, дразни ме, но утре ще съм ок. Второ, един умен човек навремето ми каза че панели за звукопоглъщане в общия случай = вата + плат. Плата се избира лесно - слагаш си го на физиономията и дишаш през него. Ако дишаш лесно, ок, ако те задушава, не. Тоест, това за стретч фолиото ми звучи по-скоро като не много приложимо за случая. Купи си панели 50кг на кубик (много добър избор) намери рехав плат и им направи калъфки. После намери лесен начин да ги закачиш на стените и тавана. Кови краищата на калъфките, въобще прояви творчество. Като ти е по-малък бюджета, забравяш за дървени профили и прочие. Все ще има начин. Аз също не долюбвам пирамидките. Плюс това ти някакви екстремни баси чак няма да имаш. Ако тръгнеш да закачаш вата, не хуквай да я напляскаш на всички стени и таван. Покрий част, слушай, добави, слушай. Аз наплясках преди години всички стени и тавана на мойто студийце и като стана готово се получи почти безехова стая и усещането беше дразнещо, затова свалих 30-на процента от вече закачените плоскости. Освен това прецени къде ще имаш мебели, книги... една библиотека с книги примерно чудесно и поглъща, и разсейва звука. Виждам че не ти иде много отръки DIY-стването, но в такива мънички помещения е проба, тест, грешка, поправка. Квантова физика и изчисления са за едни други светове и бюджети. Моите 2 стотинки де, приеми ги критично
  12. 1 point
    Здрасти, не съм чул още албума ти но ей така ми хрумват на първо четене следните неща. Брат, ти живееш в Англия. Тези хора там са измислили рок музиката. Виж как го правят те. Ти имаш супер предимство с това, че можеш да видиш как се правят нещата (във всяко едно отношение) от мястото, където тези неща се случват! Използвай го. Пращаш съобщения до медиите. Защо? Искаш критика. Най-истинскатата ти критика е от публиката. Музиката е за нея а не за медиите. В reverbnation има специална услуга хора, които слушат стила в който е твоята песен да я изслушат и да ти дадат критика. Това е ако нямаш нито един фен който да попиташ. В смисъл ти кой искаш да те харесва? Публиката или медиите? Ако търсиш публика, защо през медиите? Има си 1000 по-добри начина, като социални медии например. Ти сериозно ли искаш да променяш хората? Хората са твоята публика, твоите клиенти. Единици са фирмите, които променят пазара а не се нагаждат към него. Ако го направиш ще получиш нобелова награда със сигурност. А сериозно ли искаш да промениш и медиите? Замисли се, тези новини, които цитира и другите, които не цитира им носят пари. С други думи те си имат пазар, познават го добре, знаят какво чете и му го дават. Това, което не им носи пари не го публикуват. Много е просто. Я се постави на тяхно място. Ти продаваш яко и идва някой и ти казва "Пич, не свири това, свири нещо друго". Няма ли да му отговориш същото? Това с духовната пустиня е много пресилено. Най-малкото музиката според моите разбирания не е в духовния раздел. Честно казано не знам дали ще чуя албума ти. Не ме грабна с нищо това, което си написал. Оплакваш се - ОК. Ама тук всички се оплакват. Предлагам ти да помислиш как да накараш мен и други такива да чуят албума ти. И така е, вината си е в теб. Но не защото си ти а защото не си потърсил причината. Музикалният пазар е бъкан с професионалисти, не професионалисти и аматьори. Да си намериш мястото не е лесно, но ти живееш в Англия човече! Там ако не се научиш - не знам къде. Успех! П.П. Прочети подписа ми.
  13. 1 point
    Съвет от бивш член на групата: не можете да зарибите хора със записите, които сте пуснали по мрежата. Попрочетете малко повече за микс и мастеринг и направете качествени записи, пък макар и без вокал. Предполагам, че доста вокалисти са слушали песните, но ниското качество на записа и слабия микс са ги отблъснали. Само качествена продукция може да привлече добър вокал. Вече сме 2019 г. и няма извинение за ниско качество на продукцията.
  14. 1 point
    Едно от любимите ми сола и китаристи...
  15. 1 point
    Твърдо НЕ. Ширмован кабел не е за тази цел, по няколко причини. Кабелът трябва да бъде двужилен, многожичен, с добра изолация. В зависимост от мощността и дължината, може да е 1.5mm2, 2, 2.5 и нагоре. В случая добър избор ще е 2х2.5mm2 за пълната мощност(100вата) и дължина до 10м. Ако ще се използва с MV3, и дължината е 0.5 ... 3 метра може да се използва 2 х 1.5mm2. Жаковете трябва да са добре избрани, че повечето евтинджани са калпави и създават проблеми. Това го е писал човека, който няколко теми по надолу има благодарствена тема за него. Мисля спокойно можеш да му се довериш. Имам два такива кабела от може би 6-7 години и не са мръднали. Дано да няма аудиофили тука че стана страшно!
  16. 1 point
    За измервания на крайното стъпало се ползва резистивен товар. Говорителят (или друг подобен реактивен товар) има различен импеданс за различните честоти и не може да се ползва за такива цели. Въпросният уред може и да е някоя джаджа, която те сами са си разработили за техни си цели. Един генератор и един осцилоскоп са достатъчни за най-обща проверка на крайното стъпало.
  17. 1 point
    Ако 2 бона не стигат за хубав усилвател, почвам да свиря на укулеле ....
  18. 1 point
    Всеизвестен факт е, че най-добрия хай-гейн за Металика се получава с Metal Zone в чистия канал на Bugera.
  19. 1 point
    Защото съм в ПОЛ-ски Тръмбеш, а не в Полша
  20. 1 point
  21. 1 point
    Това, което мериш най-вероятно е RMS стойност на напрежението. Например всички знаем, че напрежението в електрическата мрежа е 220V, когато то всъщност се колебае между 311V и -311V. T.e. 220V RMS = 311V max.(220x1.414). По същия начин, 14х1.414 - 19.8V - това е напрежението(малко под него - падът върху диодите, но падът върху тях нараства с консумацията - за да имаш пад, трябва първо да имаш ток), което ще получиш след изправяне и филтриране с голям кондензатор, при малка консумация. Това ти е входното напрежение на интегралката. С нарастване на тока, който дърпаш, това напрежение ще пада, но до колко ще падне зависи от максималният ток на трансформатора, който ползваш. Колкото по-голям и як е трафа, толкова по-малко ще пада. От друга страна, ако превишаваш максималнодопустимия ток на трафчето(малко трафче), може да го опечеш.
  22. 1 point
    Datasheet на LM317 можеш да погледнеш на: http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/L/M/3/1/LM317.shtml Там има една графика, която показва максималния товар, като функция от разликата Vin-Vout, т.е. между входа и изхода. Вижда се, че оптималната разлика е 5-10 V. Всичко над това е не само ненужно, но и вредно.
  23. 1 point
    Аз пък сглобих едно изправителче по схемата на Baby Thomas и го хакнах на един захранващ адаптер 12 V 1000 mA,който на празен ход дава 17V и след схемичката вади в момента 9,20 V. Това е супер.
  24. 1 point
    Разликата между изходното напрежение 9 волта и изходното след кондензатора на греца, умножена по тока през стабилизатора, дава горе-долу мощността, която се отделя като топлина от стабилизатора и радиатора му. Щом можеш да отведеш тази топлина нямаш проблем да ти е по-високо захранващото напрежение.
  25. 1 point
    За доброто на форума пускам схемата на адаптерчетата на N-audio които правя. Това е схема на безкомпромисно решение от гледна точка на елементи за захранване за ефекти. Една идея по-добро от "Ultra clean 9vdc Power Supply" за което Цецо говори по-горе. Излизат малко повече чаркалък, ама нали требе да сме PRO, иначе няма смисъл да се прави
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.