Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/12/2019 in all areas

  1. 4 points
    Едно любимо соло...
  2. 3 points
  3. 3 points
    Понеже гледам, че егото ти пак е повдигнало темата, тоя път ще си позволя да те критикувам. Можеш да ме мразиш колкото искаш - на мен не ми пука. Ще ти критикувам продукта, а не музиката. Музиката ми харесва. Аз освен тежките жици, които свиря, слушам и джазове, пост-рокове, че и такива акустични неща. Както обаче ми прави впечатление, като сравнявам "успешните" (в търговски смисъл) продукти, и твоя - твоята музика изглежда еднообразна. Нарочно използвам "изглежда", като за по- визуално описание. Да, летят китари, хармонии, разказват се неща....обаче ми стои все еднакво.. Даже и парчетата бъркам. И като поанализирам това, което чувам, и това, което бих искал да чуя, и започвам да определям тази "еднообразност". 1 - Еднообразност като сила на звука. Почва си парчето с една китара и звучи с една сила. На средата вече мелодията се е завързала, влезли са още три китари, общо взето си в кулминацията си.... и парчето е със същата сила. Ухото трудно определя кое ти е силен и слаб момент, тоест - все едно нямаш силни и слаби моменти. Можех от самото начало да кажа - малка ти е динамиката, но не микро-динамиката на пипането на струните, а динамика в отделните части на парчето. Нямаш кулминация, нямаш почивки... парчето, че и следващото, че и останалите, просто се леят, и в един момент слушателя престава да им обръща внимание, и звуците просто минават около него. 2 - Еднообразие като инструменти. Не че трябва да вкараш симфоничен оркестър, но 3-4-5-10 китари са си все китари... Айде и един тромпет някъде, и женски вокал другаде. На мен лично много ми липсват перкусии в тия парчета. Не в негърския смисъл на ритъм, а просто като претупвания в по- силните моменти, като средство за градация и натрупване на напрежение. Пък и на някои парчета им ходи да има перкусионен ритъм, много дискретен... Това ще ти разнообрази парчетата и ритмически, и звуково - ще ти даде някакви ниски честоти, каквито в момента нямаш. И от другия край на същата камбанария - едни перкусионни чинелчета, звънчета и камбанки тук-там, ще ти даде и звуково разнообразие в горния край на честотниия спектър. Един бас също би отворил много парчетата. Ама пак- не в смисъл на ритъм бас, а като нежно мъркащ фретлес тук-там, и да удари по 1-2 тона здраво в по- силните моменти. И дотам. Без да доминира, само да обогатява. Предлагам ти не най-подходящия пример, но това ми попадна сега от нещата, които харесвам. Мелодията и хармонията се разказват от сакса и пианото - това са твоите китари. Чуй обаче как ги допърват перкусиите и баса, и се надявам да ме разбереш правилно. Ако не - живи и здрави !
  4. 2 points
    ОГРОМНИ ОТСТЪПКИ на продукти на SOUNDCRAFT! Посетете онлайн магазина на ФАКТОР: http://onlineshop.audio-factor.eu/search.html?phrase=SOUNDCRAFT
  5. 2 points
    ^Мисля, че има друг предвид. ^^Този суич би трябвало да се отнася само за входовете на жак. Когато включиш XLR, картата автоматично разпознава дали е линеен или микрофонен сигнал и няма значение в какво положение е превключвателя. пс: И между другото, със сигурност това трябва да е описано в инструкцията за употреба.
  6. 2 points
    Понеже гледам че мислиш, а не бързаш да се цупиш, ще добавя още малко конкретика. Слушай това парче аналитично - как се развива, как влизат отделните инструменти, и най-важното - как има паузи. Просто оставя музиката да увисне за момент, за да почне пак. Така се създава контраст между частите на парчето, който при теб липсва. И още един пример - тия са МНОГО комерсиални, но и от тях може да се извлече нещо - леките запомнящи се мелодии ! Колко струва и най-добрата музика, ако слушателя не може да я запомни (или поне елемент от нея), че да си я тананика ? И при тях - развитие, динамика, паузи...
  7. 2 points
    То от Ютубовската компресия едни семпли ш'съ нарежат...Както се казва на латински - за@би
  8. 2 points
  9. 1 point
    Супер кефи Шарвела и кавъра!Страхотно!
  10. 1 point
  11. 1 point
    Само да потвърдя, че въпросният китаец дойде и върши чудесна работа. Изработен е прилично здрав и удобен заради малкия си размер (това търсех). Върши чудесна работа , а и особено за ниската си цена.
  12. 1 point
    Концерт на U2 в Глазгоу. Боно моли публиката за пълна тишина.Всички се умълчават. Боно започва да пляска с ръце, без да бърза, на всеки няколко секунди. После се обръща към събралото се множество по микрофона: - Всеки път, когато плесна с ръце, едно дете в Африка умира! От първия ред се чува ясен мъжки глас, чийто силен шотландски акцент прорязва тишината над стадиона: - Ами спри да пляскаш, ирландски изрод такъв!
  13. 1 point
    Не знам дали следите/видяхте новите "серии" на Филип Макнайт, но на мен са ми интересни и полезни. Ето ви една за Фендърчета =]
  14. 1 point
    "Здравейте, продавам копие на гибсън лес пол слаш сигничър ..." Човека си е написал, че е копие.
  15. 1 point
    и Stratus.. изпълнена в памет на Милчо Левиев.
  16. 1 point
    Малко от снощното свирене в клуб Дръмс - Стара Загора.. В проекта участват: Nikola Enev - Drums - https://www.facebook.com/nikola.enev.1Pavel Tzonev - Keyboard - https://www.facebook.com/petkov.pavelValentin Danev - Guitar - https://www.facebook.com/valentin.g.danevStanislav Georgiev-bass -https://www.facebook.com/stanislav.georgiev.5015 Линк към страницата на групата: https://www.facebook.com/Project-7-552396065284580/ https://www.youtube.com/channel/UCAtGQAfNVY1sOJHbMUV3Jpw Надявам се да ви хареса! Приятно слушане!
  17. 1 point
    ^ Благодаря за конструктивната критика. Знам че думата "проба" я няма като термин във този вид, но все пак реших да я използвам. За шрифта, ами нищо нямам да казвам за него просто нещо средно смятах да е. Хем за кьоравите, хем не чак толкова голям и за тези които виждат, хаха !
  18. 1 point
    Нека продължим от там където свършихме миналият път ! Но преди да почнем, един нов термин ! Какво е MIDI - Musical Instrument Digital Interface, е технически стандарт за, цифров интерфейс за свързване на широк кръг електронни музикални инструменти, компютри и други музикални и аудио устройства. По просто обяснено, MIDI са поток сигнали идващи от съответния MIDI инструмент и бива обработван от устройство, което от своя страна изкарва звука чрез изходния канал. Звука може да са различни инструменти, а и както и някои други ефекти, но засега няма да задълбочаваме ! Тамън бяхме стигнали до вкарването на Пробата която ще ползваме за главна мелодия в нашия кратък бийт. Първото нещо което искаме след като вкарахме нашата Проба, е да я преместим на изгледа за Аранжименти ! (може да сменяте между двата изгледа като цъкате копчето Tab !). Веднага след като я сложим, можем да видим че 2 параметъра веднага са се променили. 1. - Цялостното темпо на проекта ни. 2. - Името на пистата, на която седи нашата Проба. Програмата прави това автоматично, когато за първи път в нов проект бива вкарана Проба - от нея взима цялостното темпо за проекта и сменя името на пистата със това на Пробата. Ако искате, може да промените темпото до където ви харесва, но аз само ще закръгля моето на 126. След което, ако имам нужда от дооправяне и обработване на Пробата си за да може да е в ритъм, го правя и я копирам няколко пъти за да се повтаря ! Основното което ще се научим да правим този урок са Trap, Rap, RnB вид барабани ! Аз имам собствен Drum Rack (сет от барабани) за тези стилове, които ще споделя с вас чрез линк в края на публикацията за да ги ползвате ако искате или пък може да ползвате от оригиналните файлове на програмата или собствени файлове ! Първо, кликваме на cmd+f (или ctrl+f) като това ни дава възможност да търсим по наименование всякакви аудио файлове или екстеншъни към програмата от цялата дата която имаме на компютъра. Аз въвеждам xo tour, защото така се казва drum rack-а който търся, но ще ви покажа освен това, къде може да намерите и как да вкарате на писта някой от стандартните drum rack-ове ! За да намерите някои от стандартните drum rack-ове е нужно само да кликнете на Drums (обозначено с 4 квадратчета) и след това може да прослушате различните видове rack-ове (или сетове) като кликнете на тях. След като си харесате един, просто трябва да го провлачите под пистата на Пробата ви и програмата автоматично ще създаде писта за него. Или пък може да ползвате командата cmd+shift+T (за Windows - ctrl+shift+T), която създава празна MIDI писта. Защо MIDI ? Ами защото Drum Rack-овете са виртуални инструменти ! След като вкарате Drum Rack на пистата, автоматично ще се появи така наречено "Устройство" във долната част на програмата. От него може да управлявате различни параметри за звуците и ефектите на самото Устройство. Сега, остава ни само да създадем кратък бийт който да си върви с мелодията и вече ще имаме съвсем основна конструкция на мъничка песен. За да почнем да правим бийта си, трябва да създадем MIDI клип. Можем да го създадем по два начина ! 1. - Правейки селекция на първото квадратче от пистата на нашия Drum Rack, като издърпваме от цифрата 1 до края на първото квадратче и след това ползвайки командата cmd+shift+M (Ctrl+shift+M) 2. - Или, като сменим изгледа на Сесийния изглед (може да сменяте изгледите като кликнете Tab) и от там кликнем два пъти на едно от празните прозорчета на пистата на нашия Drum Rack, след което там ще се появи празен MIDI клип ! След като имаме нашият празен MIDI клип, време е да почнем да творим по него. Аз ще го създам със метод номер 2, въпреки че който и метод да използвате, няма проблем ! За да отворим един MIDI клип, е нужно само да кликнем върху него и отдолу където се показваше прозореца за Устройство (Можем да сменяме между двата прозореца с командата shift+tab), сега е заменен от такъв със празни колони и редове на които началото почва със клавиши на пиано със наименования. Клавишите са различните удари на барабаните и всеки отделен ред изпълнява различен звук. Ако искате да прослушате различните звуци, трябва да кликнете на малката кръгла иконка със слушалки, която ще светне в синьо, и след това можете да кликнете на някой от виртуалните клавиши и ще чуете какъв звук издават ! След като знаете кой клавиш какви звуци издава, вече може да ги въвеждаме на празните редове като или кликнем 2 пъти на някой от квадратите или пък кликнем копчето B (на латински, на кирилица няма да разпознае командата) след което курсора ни ще се превърне в писалка и можем да слагаме по бързо различните блокчета по местата им. За тази част експериментирайте, направете си бийт който ви хареса, прослушайте го със мелодичната си Проба и когато сте готови, ще продължим по нататък ! Съвет ! - За някои ноти ще ви е по трудно да изкарате желания звук заради тяхната дължина, затова може да кликнете при празните редове с дясно копче и да промените размера на който ще се появяват редовете ! Ще продължим от другата Сряда, не забравяйте да разгледате и другите статии ! andeeismusic.space
  19. 1 point
    ^ 15-тина години след това:
  20. 1 point
    Човек, изключително много съм ти благодарен за този коментар. Да те мразя?! То идеята на цялата тема е, че на никой не му се занимава да ми чуе музиката и да поразсъждава над силните и слабите й страни. А ти точно това си направил, за което чест и почитания. Не си първият, който посочва липсата на разнообразие (и в двата смисъла - динамика и инструментализация), но ти ми даваш най-подробни насоки. В следващото ми парче ще има саксофон и кларинет. Подозирам, че това няма да реши проблема, но е стъпка в правилната посока. В следващия ми албум ще има перкусия и бас. Може би не във всяко парче, но колкото да се различават по-отчетливо едно от друго. Поздрави и успех!
  21. 1 point
    Търси се певица за авторска музика. Става на въпрос за акустичен формат - китара и глас. Първоначално поне, понеже така би било най-лесно да се започне работа върху материала, а впоследствие разбира се ще се добави каквото липсва към вече готовите първоначални аранжименти на бъдещите парчета. Стилово не бих желал да поставям някакви граници и да вкарвам нещата в рамки, тъй като вярвам в строго еклектичния подход когато стане на въпрос за творене на авторска музика, но все пак за да дам поне някаква насока, звученето което си представям на този етап бих определил като нещо по-нестандартно, като едно разумно преплитане на елементи от рок музиката с елементи на ambience, folk, new wave и т.н. С други думи - лиричност, силно изразена мелодия, атмосфера с нотки на мрачност и носталгия, но всичко това с наличие на заряд в правилните моменти, всичко това споходено от една градивна динамика. Понеже има доста повече да бъде споделено и обсъдено от това което споменах в по-горния абзац, за повече информация и каквито и да било въпроси, свържете се с мен на - balancedextremes@abv.bg Ако имате някакъв тип демо запис или каквото и да било с ваше вокално изпълнение, бих оценил ако споделите.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Още един Японски самурай се присъединява към бандата. Ibanez Jpm P2 от 1997. Всичко започна като на филм. В началото китарата дойде при мен в не много добро състояние и с пребоядисан финиш, но благодарение на Емил Михайлов / Djerjinski Custom Guitars китарата вече е възстановена до оригиналното й състояние и е едно голямо бижу. В по-късен етап Емо ако намери време може да пусне тема с подробности за реставрацията, която в началото стартира като идея за рефиниш като концертната китара на Петручи от 90-те (за това и пикапите са цветни), но след като се разбра, че китарата може да се спаси, проекта пое в нова посока.
  24. 1 point
  25. 1 point
    Окабеляване - често задавани въпроси Когато стане дума за аудио връзки, всичко се обърква! Ще се опитам да дам отговори на най-общите въпроси. Q Какво е балансиран и небалансиран кабел и каква е разликата между тях? Всеки звуков кабел е екраниран, което означава, че външният кабел е намотан около другия за да го защитава - екранира от електромагнитна интерференция. Външният екран, който най-често представлява метална оплетка, метално фолио или проводима пластмаса, е обикновено свързан със земята така, че всички индуцирани токови заряди (причинени от електромагнитна интерференция) се отправят директно в земята, вместо да им се позволи да модулират звуковия сигнал. И все пак екранирането не е съвършеното решение, което е и причината за изобретяването на балансираните кабели. В небалансирания кабел има една вътрешна сърцевина, която носи сигнала, докато външният екран дублира връщането на сигнала . Всяка електромагнитна интерференция, която води до създаване на индуцирани потоци, ще направи така, че тези потоци да бъдат добавени към полезния сигнал, ето защо е възможно да се появят някои интерферентни проблеми, особено при дългия кабел или където има наблизо източници на електромагнитни вълни. Екранираният кабел предлага много малка защита срещу жуженето, тъй като кабелът в действителност представлява своеобразен единичен трансформатор, който свързва енергията от основния проводник и я пробразува в околността. В балансирания кабел има два вътрешни проводника, често известни както топъл и студен. Екранът е заземен, както преди, но този път етой не е част от пътя на сигнала. Балансираните уреди са разработени така, че топлият и студеният проводник носят еднакъв сигнал, но фазата на студения сигнал е инвертирана спрямо топлия. В приемащата страна балансираната входна каскада повторно обръща фазата на студения сигнал и я прибавя към горещия, възстановявайки по този начин оригинала. Интелигентната част е това, че която и да било интерференция, която успява да премине през екрана, има фактически еднакво влияние върху горещите и студените сигнали (тъй като те са повече или по-малко на едно и също място). След обръщането на фазата на входа на получаващото устройство, която и да било външна интерференция обща за проводниците ще се сомоунищожи. Ефективността на тази система зависи, от това колко добре са балансирани горещия и студения проводник в който и да е край на кабела. Друг тип кабел, известен като Star Quad, бе резултат от стремежа да се подобри имунитетът срещу интерференцията. Състои се от два чифта вътрешни проводници, екранирани в паралел, но разделени (в действителност втъкани или сплетени) така, че която и да е интерференция, индуцирана от проводниците и която не оказва еднакво влияние и на двата, да бъде до голяма степен отменена. Star Quad кабелите се използуват главно в приложенията на синхронния звукозапис, където дългите кабели са често използвани и където тяхната ефективност е по-голяма отколкото конвенционалените балансирани кабели. Q Еднакви ли са екранираните кабели или някои са по-добри от други? Екранираните кабели посредством фолио или плитка са по-добри от екранираща гледна точка, докато екран от разплетени жици и загърнати отвън е по-малко ефективен, тъй като при огъване е възможно да се отвори пространство в екрана. Другият популярен тип е използването на водещ пластичен екран, където метална жица е поставена успоредно на екрана. На къси разстояния и ниво линия, повечето типове на екраниране са еднакво полезни, макар, че оплетен метален екран или екран от фолио е вероятно да бъде по-ефективен, отколкото екрана, състоящ се от проводима пластмаса или загърната жица. Избор на кабел за микрофона е особено важен, тъй като някои кабели могат да произведат електрически шум, когато се местят или огъват. Кабела с оплетен екран е разработен специално за употреба с микрофони и осигурява най-ефективно екраниране и достатъчно слабо ниво на шум, но екрана от проводима пластмаса е също така ефективно решение особено за дългите кабели, използвани в малко студио. Проводимата пластмаса има по-ниско ниво на шум и е достъпна в широк диапазон на цветове, които могат да помогнат да се определи лесно кой микрофон къде е свързан. Фолио-екранираните кабели са доста твърди и неудобни за огъване, но те наистина предлагат отлично екраниране. Ползват се за малки измерителни кабели, както и за връзки в комутационни полета - patchbay и места, където могат да бъдат положени за постоянно. Много multicore кабели (няколко кабела поставени заедно в шлаух) също така използват фолио екраниране, и за това е важно да не се навиват твърде плътно. Q Може ли да се използва един и същи вид екраниран кабел и за микрофонен, и линеен сигнал? Няма установен стандарт за съпротивлението на звуковите кабели, както и за дължините, използвани в студиото, но не забравяйте факта, че микрофонният кабел се нуждае от добра екранировка и ниско ниво на манипулиран шум. Q Може ли да използвам небалансиран сигнал във вход с phantom-power, предвиден за микрофони? Можете да използвате балансиран динамичен микрофон, свързан в система с phantom power, но единственият начин на свързване на небалансирано устройство в същата система е през симетриращ трансформатор – DI Box. Ако ви се налага да свържете небалансиран кабел можете да окъсите едната страна на блока за захранване и, макар че подходящо разработено захранване ще бъде защитено срещу повреда, то този начин не е препоръчителен. Известна част или цялото напрежение на захранването ще бъдат отнесено към крачетата на конектора на небалансираното устройство и това може да причини загубата му. Q Какъв е най-добрият начин за свързване на източници на небалансирани сигнали в балансирани входове? Традиционният метод е да се използва балансиран кабел и да се свърже студеният край с екрана в небалансирания край. Обаче - това може да доведе понякога до заземителни проблеми : жужене, обратна връзка... Ето защо най-доброто свързване на кабела в небалансирания край е както следва : Свържете екрана със заземяващото краче през резистор между 100(ома) и 500(ома) или ги разединете напълно. Свържете студения проводник на кабела на крачето където обикновено се свързва екрана. Свържете горещия проводник на крачето, където обикновено се свързва горещия проводник. Q Може ли да ползвам аудио кабел за S/PDIF сигнали? Много хора го правят и си мислят, че се справят с проблема, но това в действителност не е така, тъй като често се получават щракания и глитчове, които изглежда нямат никаква видима причина. Във високите честоти, които са необходими да пренесат цифровите сигнали, кабелното съпротивление има значителен ефект на формата на вълната на сигнала, който се предава. S/PDIF сигналите идеално протичат през 75(ома) кабел, разработен специално за пренасяне на цифрови данни. Ако кабелът и преграждащото съпротивление не са правилни, енергията се отразява обратно по кабела, което има ефекта на смачкване на контура на цифровите импулси. Некачествените и евтини конектори могат също така да повредят сигнала, ето защо дори самостоятелно запоения кабел би могъл да бъде по-добре от покупка на готов кабел с правилната дължина. При по-дългите кабели, нуждата да се избере правилният, висококачествен цифров кабел е още по-голяма и правилото е цифровите кабели да са толкова дълги, колкото е необходимо. AES-EBU сигнала е по-толерантен, макар че и тук съществува специалният кабел (в този случай 100(ома)). При липса на специален цифров кабел, микрофонен кабел с проводим, пластмасов екран, обикновено дава добри резултати, но на къси и средни разстояния. Q Какъв е най-добрият начин за свързване на източници на балансирани сигнали в небалансирани входове? Вие ще трябва да проверите наръчника за ползване на устройството си, като вида на връзката зависи от проекта на балансираната изходна каскада. В някои случаи вие трябва да свържете студените и екранните крачета в балансирания край, в други трябва да оставите студеното краче разединено. В ситуациите, които изискват последния подход, вие вероятно ще установите, че сигналът е с 6dB по-ниско отколкото, когато използване балансиран уред. Това е така, защото използвате само едната част от разполовения сигнал от изходната каскада. Q Проблем ли е ако силовите кабели са близко до аудио кабелите? Силовите кабели носят сравнително високи редуващи се токови импулси, които могат да се индуцират в звуковите кабели, положени успоредно до тях, дори и в случаите, когато звуковият кабел е добре екраниран. Колкото по-дълго разстояние кабелите вървят успоредно един до друг, толкова по-голямо количеството интерференция (обикновено брум) ще бъде индуцирано в звуковия кабел. Когато звуков и силов кабели трябва да се пресекат, опитайте се да направите това под прав ъгъл. Q Каква е дължината на аудио кабелите преди да се усети загуба на качеството на сигнала? Това е един от онези въпроси отговора, на който зависи от вида кабел и от съпротивлението му в който и да е край. Като много общо правило, микрофонните кабели с високо съпротивление или захранените от микрофон тип бубулечка, инструментални кабели с високо съпротивление, не би трябвало да бъдат по-дълги от около четири или пет метра, тъй като емкостта на кабела може да причини заглъхване на високите честоти. В същото време, балансираните микрофонни кабели с ниско съпротивление, могат да бъдат десетици или дори стотици метра дълги, ако изпращащото и получаващото устройства са разработени подходящо и изходното съпротивление е много ниско. С полу-професионална екипировка, употребявайки балансирани микрофонни или линейни кабели не по-дълги от 10 или 20 метра максимум, можете да получите значителен резултат, макар че все пак най-добре е всеки кабел да бъде колкото се може по-къс. Q Може ли да използвам какъвто и да е двужилен кабел за hi-fi монитор кабел? Мониторния кабел изисква много ниско съпротивление, за това той трябва да е доста здрав и направен от чист материал, както например неокислена мед (OFC). Смесеният материал може да създаде проблеми (окислената мед в действителност се държи като полупроводник) например увеличено изкривяване в ниските нивата на сигнала . Има много кабели които пасват за тази цел, включително и битов кабел, но разумно скъпият, специално пригоден за работа в тежък режим, мониторен кабел е по-добър и изглежда по-хубав. Ако съпротивлението на кабела е повече от дори една малка частица от Ом-а, поглъщащият фактор на усилвателя се проявява по-явно, а също така честотната ответна реакция на високоговорителя може да е нереална. Причината за това, че съпротивлението на високоговорителя варира с честотата, но ако това съпротивление е подложено на последователни серии посредством значителното фиксирано кабелно съпротивление, то встъпва в качеството си на потенциален делител и силата подадена на високоговорителя в различните честоти ще бъде изменена. Като правило, използвайте мониторни кабели в стерео или surround системи с еднаква дължина, но никога по-дълги отколкото е необходимо. Добрите, с ниско съпротивление конектори, също така са фактор за качествен звук. Активните монитори могат да се свързват посредством балансирани микрофонни кабели, като типът не оказва значителен ефект на звуковото качество. Q Как да свържа 'Y' кабел? Типичен 'Y' кабел има обикновен стерео жак на единия край на балансиран кабел, но в другия край е разделен така, че екранът и горещия проводник е свързан на моно жак, а екранът и студения проводник е свързан към друг. Принципът на действие е в това, че всеки от двата кабела пренася небалансиран сигнал, единият от insert-а на миксера към външно устройство, а другият от външното устройство назад към миксера. Кой от двата кабела изпраща, зависи от производителя на миксера. Проверете наръчника на миксера си, за да се ориентирате в начина на свързване. Ако мразите да запоявате, то потърсете на пазара - някои компании произвеждат 'Y' кабели.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.