Jump to content
Българският форум за музиканти

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/09/2020 in all areas

  1. 9 points
    Новият проект, който г-н Манов изпълни блестящо, беше една седемдесетарска лампова глава, конструирана в България. Все още се намират такива, отсанали от онова време, известни са като Бг Маршали. 100 вата - 4 крайни лампи - EL 34 и 3 предусилвателни - EL84. Занесох го в почти насипно състояние като нямах големи надежди , че това нещо ще заработи. След обстоен преглед Тони Манов бе категоричен - усилвателят ще работи въпреки вида му, необходимо бе само да имам търпение. Оставих го и си тръгнах с нагласата за дълго чакане. След 20 тина дни Валяка ми се обади и каза, че усилвателят е готов , замерванията били добри и да отида с китарата, да тествам. Още на другия ден бях у тях. След кратка инструкция , кое как работи и как да експлоатирам машината, ми беше позволено да посвиря. В следващия момент не вярвах на ушите си - изключително богат и ясен тон , какъвто бях чувал само от доста скъпи усилватели. В същото време нямаше абсолютно никакъв излишен шум като брумове и т.н.т. Бях поразен от резултата , изобщо не очаквах такова нещо. Още веднъж ми бе обяснено , кое как е станало , какво е сменено, колко време са отнели замерванията и подбора на подходящите лампи и разни други детайли от процеса на съживяване на тази стара машина. По всичко личеше , че е работил със съвест и старание. Нарамих звяра и си тръгнах щастлив. С течение на времето пуснах усилвателя на доста музиканти , от които имаше стари китарджии, знаещи добре какво е качествен, китарен тон. Всички бяха силно впечатлени от това, което чуваха. Някои дори не вярваха като им разказвах историята. Но истината е че Валяка успя, от купчина стари боклуци , да изгради един доста добър усилвател, който по нищо не отстъпва на оригинални такива струващи маса пари. Огромно благодаря г-н Манов !!! Поздрави !!!
  2. 7 points
    Продължавам да сбъдвам детски мечти - '95 Jackson PS-3T в дет' се вика минт къндишън, на цената на една противогрипна маска И цялата фамилия Джаксън - Шарвелови
  3. 6 points
  4. 3 points
  5. 3 points
    Благодаря ви за оценката и добрите думи Като се има предвид колко е “нишов” този проект и колко съм скаран с бизнес-начинанията (и че си имам постоянна и добре платена работа като програмист), клоня към отваряне на проекта и публикуване на дизайна, схемите и кода. Иначе прецизирах малко коефициентите на логаритмичната крива и контролерът стана дори още по-динамичен, като разликата между пианисимо и фортисимо е вече добре овладяна, широка и линейна. Едно непретенциозно записче от снощи, като ползвам Gartitan CFX (пълната версия с близки и далечни микрофони) за звук:
  6. 3 points
    https://www.korg.com/us/news/2020/0313/ "KORG will provide iKaossilator for iOS and Kaossilator for Android for free for a limited time."
  7. 3 points
    Пролетен подарък. Много добро!
  8. 3 points
    Здравейте, И аз да се похваля, понеже запълних желаната колекция китарки. 1. Fender American Deluxe Stratocaster 2007 2. Gibson LP Standard 2016 3. Ibanez RG 4570 Prestige Три много различни китари, но мисля че се допълват идеално и не мога да преценя коя ми е любима.
  9. 2 points
  10. 2 points
    Новия педалборд. Събра доста, е не достатъчно, но е много тежък 🙂 . Не знам как ще го нося до 5-ия етаж без асансьор.
  11. 1 point
    Чудех се дали да пускам тема за това, защото няма много акустични пианисти във форума, но пък знам ли - може на някого да му е интересно. Реших да си направя MIDI контролер, ползвайки истинска механика от роял. Някой ще попита защо - нали има толкова много MIDI контролери на пазара, кой от кой по-хубав. Ами точно там е работата, че истинската механика на един роял е нещо, което е толкова специфично, че усещането няма как да се пресъздаде в класическите хамър механики на дигиталните пиана. Мога да се впусна в детайлни обяснения за всяка една конкретна особеност на механиката на един роял, която я отличава от стандартните механики на едно дигитално пиано, но ме съмнява някой да се интересува в детайли. Пианистите ще ме разберат Факт е, че Ямаха правят едни пиана, на които им казват "хибридни" - механика от роял, оптични безконтактни сензори, цифров звук. Най-евтиното такова е около 13000лв. Каваи също направиха подобен модел, който гони 20000лв. Та едно на ръка, че това са много пари, после вградените звуци на Ямаха и Каваи не ми харесват и със сигурност ще го ползвам с любимия ми софтуер Garritan CFX, така че ми трябва само MIDI контролер. И така, реших да се захвана с изработката на мой собствен такъв, DIY, дето се вика Намерих патентите на Ямаха и Каваи, за да видят как го правят. И двата ползват двойка лазерни оптични сензори, покрай които преминават пластинки със специален профил, които са закачени на стеблата на чукчетата. Мислих, умувах, прерових спецификациите на всички оптични сензори на пазара, но както и да го гледаме, щеше да е сложна работа да пресъздам същото, все пак аз съм хобист, хората си имат фабрики, където могат да правят такива специални профили. Открих едно видео, в което някакъв маниак беше ползвал оптичен сензор за близост Vishay CNY70, за да подобри прецизността на някаква евтина МИДИ клавиатура, като беше разположил сензорите под клавишите. Не беше дал повече детайли за схемата си. Но това ми беше достатъчно, защото ми даде доста идеи Реших да използвам CNY70, като задължително условие е да измервам скоростта на чукчетата, а не на клавишите, защото цялата механична система на един роял е такава, че на чукчето можеш да предадеш импулс дори без да натиснеш клавиша докрай, така че единственият начин да се гони реализъм е да се измерва терминалнат скорост на чукчето при удара в струната. Между другото този ефект е една от причините да не харесвам дигиталните пиана и техните механики, където липсва възможността да се свири по този начин, който се нарича leggiero и се ползва доста от Шопен насам и в романтичната музика изобщо - позволява свирене на тихи бързи пасажи, чрез леко "погалване" на клавиша, което е достатъчно да запрати чукчето и да генерира звук, като пръстът не губи време да натиска до долу клавиша, което е ограничение на дигиталните пиана. Както и да е... Направих един Proof of Concept с този сензор, като го вързах към една USB програмируема платка Teensy 3.5 - много подобно на Arduino, но с доста по-бърз процесор, както и с вградени възможности да праща MIDI: Удрям сензора с визитна картичка и той реагира на скоростта на удара. По същество принципът на CNY70 е да ползва светодиод и фототранзистор. Светодиодът излъчва светлина, която се отразява от предмет, който е наблизо, а фототранзисторът променя тока колектор-емитер в зависимост от близостта. На практика това е аналогов сензор, който може да произвежда различно напрежение в зависимост от близостта на даден предмет. Идеята е да измервам времето на преминаване на обекта между две дефинирани точки на различно разстояние и от това време мога да получа скорост. Тъй като преобразуване на аналогов сигнал в цифрова информация е сравнително бавен процес, а на мен ще ми трябва в цикъл да обхождам много сензори, имам нужда този сигнал да е цифров, т.е. всеки сензор да има два цифрови изхода, които подават висок сигнал, когато няма предмет в близост до съответното разстояние и подават нисък сигнал, когато предметът е по-близо от тях. От един друг пич в нета видях, че подобно решение може да се направи, като се ползва компаратор. С потенциометри задавам две различни напрежения на компаратора, които се сравняват с изхода от емитера на транзистора и така сътоветно на изходите на компаратора ще имам сътоветните два цифрови сигнала. Голямото предимство е, че компараторите имат изключително ниско време на реакция. След като ди доказах, че тая стратегия би сработила, потърсих механика от роял на старо. Помогна ми един прекрасен човек - акордьор, техник на пиана, композитор, музикант - Димитър Величков-Шмидт. Благодарение на него се сдобих с една доста стара, но запазена цяла механика от роял: screencast В един роял чукчетата удрят струните, като разстоянието между точката на ескейпмънт (когато чукчето се освобождава от клавиша и продължава по инерция) и струната е около 1мм. Тъй като тук имаме само механика, без корпус и струни, трябваше да измисля начин да спирам чукчетата. Първоначално възнамерявах да имам релса точно на чукчетата, но за съжаление при роялите струните са на две нива - басовите са над останалите струни под диагонал - за да могат да се съберат. При това положение нямаше как да мина с една релса, а място на класвиатурата за монтиране на каквито и да е скоби почти няма След много умуване в крайна сметка реших да спирам чукчетата с релса над стеблата, близо до чукчетата. След пазаруване в Бриколаж и малко Направи си Сам, монтирах релсата на шпилки от двете страни и със залепено кече под нея, а сензорът от първия експеримент го разположих точно над основата на чукчето, в близост до централната му ос, където има широка и плоска дървена част: Получи се доста дoбре, скоростта се измерва с голяма прецизност и изключително бързо. Предстои ми скалирането на този експеримент до поставяне на втора релса със сензори, както и използването на octal-bus трансийвъри, с които да чета селективно сензорите на групи от по 15 (пет чукчета с по три точки на сработване на чукче: едно за key on/off и други две след ескейпмънта, между които се измерва скоростта). To be continued (ако има интерес)
  12. 1 point
    Няма такава разлика, защото при пианото основният принцип на работа още от времето на Кристофори е, че чукчето се откача от клавиша в последния момент, преди да удари струната и продължава по инерция (при модерното пиано 1-2мм преди струната), за да може след това да отскочи и да позволи на струната да вибрира. Ако го нямаше този механизъм, чукчето щеше да остава върху струната и тя няма да може да вбирира. На английски се нарича escapement. След отскачането чукчето се "заклещва" в една подложка с филц в задната част на клавиша и това го спира да започне неконтролирано да се движи и да удари повторно струната като пинг-понг. Така че това, което се усеща в клавиша и при истинското пиано, и при мен е едно и също: първо самият ескейпмънт (повишава се усилието малко преди клавишът да достигне дъното) и ударът от отскока и захващането на чучкчето от бекчека.
  13. 1 point
  14. 1 point
    Голема мъка доде завлека два ретро компа от другото време за творческа креативност,дет има една приказкаТе колегите ме наритаха де,но ми подариха едно метрономче да си щракам докато си сипвам
  15. 1 point
    Любим инструментал, който ми беше доста трудно да науча.. звучейки така приятно и "неангажиращо" има много тънкости.. Надявам се да ви хареса.
  16. 1 point
  17. 1 point
    На Чуминден - премиера! http://dylgiq.bandcamp.com/track/--2
  18. 1 point
    Здравейте фенове на шестструнния инструмент. Това е моят първи опит за членство във форум и се надявам да не разочаровам нито един от останалите членове. От дълги години съм страстен почитател на китарата, и не минава и миг в който да не си тананикам някоя мелодия сътворена на този инструмент. Като нов член на клуба реших да споделя моята “скромна” колекция в тази секция на форума. Едва ли има по-добро място да поскромнича:) ! привет на вси! 1) Гибсън лес пол стандарт 2) Гибсън лес пол традиш/стандарт 3) 58 хистрорик Гибсън лес пол от 15 години съм собственик на Гибсън и се надявам да помогна на фенове с информация от моя личен опит с китарите. Блсгодаря за вниманието Боби
  19. 1 point
    Прекрасно написано от великият Валери Петров! Така си беше... ДВАМИНА Видях как стояха двамина другари пред щанда със двете електрокитари. Китарите бяха със жици и копчета, другарите бяха по джинсове с джобчета. Китарите бяха червено лакирани, другарите бяха съвсем препарирани и тъй пред тезгяха втрещени стояха, притиснали скули, в мечта и уплаха: че двете китари ще са техни след време; че друг ще превари преди тях да ги вземе! И отсам, от другарите, и оттам, от китарите течеше един диалог без слова и беше тъй тъжно, тъй тъжно това, че заети с покупки на легла и юргани, ний отсъждахме строго: „Какви хулигани!”, и не виждахме как, взели свойте китарки, с пуловер на шията, в блузите ярки, те пробиват тавана и литват в небето, високо, високо, там нейде, където бог Армстронг им казва с прегракнал глас: - Хайде бе! Де сте! Не можем без вас!
  20. 1 point
    Stevie Wonder on steroids, I'd say.
  21. 1 point
    кубе: Peavey classic 20 китарата е Qdeff Custom Guitars на Стефан Кудев от Варна https://www.facebook.com/QdeffCustomGuitars/ fuzz e: https://www.mojogearguitarfx.com/mojo-gear-mkii-professional-ac125?fbclid=IwAR0EuaWQXg0lZb6W9QJXeIRpNfjAfAGxg8wD6KpmJuaLpwuWgr3GzsZEkXU overdrive: http://n-audio.net/firesound-v3-ultimate-guitar-overdrive Delay/reverb/echo/chorus : http://svisound.com/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=156&lang=en Общо взето заложих на наши производители и въобще не съжалявам. Според спецове (аз съм начинаещ) китарката добре стои до доста скъпи гибсъни
  22. 1 point
    Драние да има и млади ора да местят миковетеДа таковата таз celestion пенсия де е
  23. 1 point
    https://streamable.com/vq44y Aлен Карон ще прощава за мацаницата, ама колкото мога - толко. Айде със здраве!
  24. 1 point
    Значи колко и да бях а и все още съм противник на тунерите - просто не са достатъчно точни - се наложи да си закупя един Политюн, което май е възможното най добро в класа си. Просто напоследък всички с които свиря очакват да си настроен от самото начало на свирнята и лафа " дай едно ре" не върви. Освен това наистина е удобно за бърза настройка между парчетата. А обратно на мнението си по горе, се убедих по много неприятен начин че щипките в шумна среда са неточни , след като просто на едно парче се наложи да оставя китарата която беше фалшива. Без да имам кой знае какъв слух, се дразня ужасно когато китарата ми е фалшива
  25. 1 point
    Така е, и аз първо него препоръчвам. Скоро май ще си го препоръчам на себе си. Да ни е жив и здрав, че много нерви хаби тук да ни просвещава.
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.