Jump to content
Българският форум за музиканти

Разделяне на сигнала към два усилвателя


panhead

Recommended Posts

Привет на всички! Темата отдавна не е забърсвана от натрупан прах...  :secret:

Надявам се това да е правилното място, не ми се отваря отделно заглавие.

Имам следното питане:

Интересува ме паралелно свързване и едновременно използване на два усилвателя. В случая - Fender Vibrosinic Reverb и Hot Rod Deluxe. Кой начин е добър за паралелната работа на двата усилвателя ? През 'send' на Hot Rod към 'In' на единия от каналите на Vibrosonic удачно ли е? Какви по - удачни варианти биха могли да се използват?

Надявам се да поразвиете темата, предварителни благодарности. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че по този начин няма да стане ако визираш лупа. Правилното връзване и двата да свирят едновременно е със сплитер. Нашия колега @Nikifena беше създал такова устройство изглежда така:

Guitar%20Splitter%20fr.jpg

Друг вариант е да ги вържеш стерео, демек ако имаш някакъв стерео ефект (процесор) преди кубетата тогава ще се получи интересно.

Много китаристи от голямата сцена ползват два различни усилвателя един чист а другия за мръсен. Но там е с A/B контролер и те не свирят едновременно.

Надявам се да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П. П.

За протокола и DIY маниаците простичко Y сплитърче с буфер, тъкмо няма да има притеснения за дълги кабели а схемата е елементарна  :greenball:

http://www.paulinthelab.com/2012/04/buffered-y-splitter-veroboard.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Динакорд има сплитери, ще ти дадат каквото ти трябва. Ако го няма в наличност ще дойде за 2-3 седмици от Томан.

 

http://www.thomann.de/de/search_dir.html?sid=3395a2a571216fa839e7b68c6ac036c1&sw=spliter&x=5&y=4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш двата усилвателя да работят паралелно, тоест едновременно да минаваш през преамповете и на двата и всеики да си усилва поотделно все едно работят поотделно, ще ти е нужно да разделиш сигнала от китарата. За тази цел ти трябва сплитер, който ще стои след последния ти ефект и преди входовете на двата усилвателя или ако не използваш ефекти - между китарата и входовете на усилвателите. Удачен избор е Y-Not, който представлява A/B/Y превключвател. С него не само разделяш сигнала, но можеш да избираш дали да работи единия или другия усилвател или и двата едновременно. Освен това имаш вграден Buffer, в случай че използваш дълги кабели и/или ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности за отговорите! 

Все пак  - ако идеята е да се използва Drive канала на Hot Rod през "loop"-а, от където сигнала отива директно "In"  на VibrosonicReverb /който от своя страна е само чист и няма "Drive", съответно няма и loop/?

Възможно ли е този тип свързване да навреди на лампите на Vibrosonic? 

Моля за малко повече информация относно начините за свързване на два усилвателя, със/без сплитер. Какви са преимуществата?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стената на втората снимка мачка... Като порасна, ще си сглобя една такава и ще изселя кресливите си съседи :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо просто не пробваш различните начини и ще видиш кое как... според някои, схемата, която валяка е пуснал прецаквала звука на втория амп, според други пък сплитера с буфер прецаквал цялостния саунд, според трети пък простото паралелно свързване (с Y кабел) на два ампа било светия граал.... колкото начина, толкова(а и повече) мнения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах каква е разликата между Y кабела и показаните от мен картинки, че да звучат различно???

Ей, по-голяма клоака от нета няма, да знаЙш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз лично не съм пробвал варианта с навързването - не минава ли през някакъв преамп сигнала преди да излезе на изхода? Защото при мен(на един амп от марка която мразиш :greenangel: ) Slave Amp изхода му е след някакъв буфер.

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'Бсолютно не минава през нищо, освен двата жака, които са паралелни или с по 68к на всеки. Което изобщо не се коментира, при входен импеданс на всеки вход по 1Мом.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имено свързване, както при стената с Marshall-ите имах предвид. Може ли малко повече обяснения, защо когато имаме включен кабел в първия вход на усилвателя, вторият веднага се превръща в изход? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно изход:

http://support.fender.com/schematics/guitar_amplifiers/Vibrasonic_schematic.pdf

Както се спомена просто входовете са свързани паралелно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя своя опит и да ситематизирам.

 

1.Изполваме стерео ефект. Може би най-удачно един стерео хурус педал.

Това си го открих сам още някъде 93-94, като манията да пробвам различни неща е някъде от тогава.

Положителна черта - стерео хоруса звучи яко. Сещам се за няколко модела ампа с вграден хорус,

така реално го постигаме същото с два ампа.

Отрицателно, ако например се ползва стандартен бос хорус има лека деградация в сигнала.

Питър Корниш обаче мрази тру байпаса.

Ако сте някакъв супер франтик тон маниак, ще си купите някакъв бутиков хорус и ще се изръсите яко.

Ако не, ползвайте си Бос-а с кеф и да не Ви пука.

2. Сплитера е ясен, досега не съм ползвам и няма да ми се наложи.

3. ABY бокс , казвам и уай, за да може освен да алтернира между двата ампа и да ги дава заедно.

Лично съм се спрял на вудулаб за 4 -ри ампа, досега обаче не ми се случвало /налагало да свиря едновремнно с 4 усилвателя.

Кой знае някой ден, може да стигна до следният сценарий - Роланд джаз/Фендер тюб за клийн, Вокс за разкош, Маршал/Лабога за крънч и някой хай-гейн напр. Меса / Саймън Бредли и тн. Ако хептен стана гъзар и си наема някой за роуди.

Браян Мей свири с 3 лампови вокса и дикито в паралел.

4. Метода "на робовладелеца", който Валяка показа нагледно.

Май първо прочетох за него в гитар плейър или във фендер фронтиера, amp slaving/ aerosmith mothod-a.

Не, че китаристите на Аеросмит са го измислили, но явно са едни от първите, последователните и най-известните му ползватели,

затова така си му казвам (освен амп-слейвин). Вероятно пионерът отново е Джимарата( но той е слейвал мастер волюм маршали, без тайм ефкти)

Няма много общо с първите три( освен ползването на повече от един амп).

Идеята е друга - за база се взима преампа на "основният амп" И се ползват крайните стъпала и на останалите ( в случая на маршалите от снимката не е точно така)( те са мастер волюм и нямат пауър ам ин & аут).

Основният амп остава драй, сух, без ефекти.

Към подчинените, сигнала се смесва с време базирани ефекти.

Много е гот. Пробвал съм го на концерт.

Лоша страна, отново Ви трябва роуди(или сам си носите), съответният брой микрофони и добър озвучител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.