Jump to content
Българският форум за музиканти

steeltanto

Members
  • Мнения

    108
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Woods

Contact Methods

  • Website URL
    http://natslatadrujkata.org
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jungle
  • Interests
    Sports and music

Последни посетители

692 профилни разглеждания

steeltanto's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Обществена Репутация

  1. Дай мейл на ЛС да ти ги пратя като дирекцион за пиано в пълния им вариант.
  2. Форматирането на флашката, която ще използваш става под уиндоус, а софтуерът необходим за това е приложен в диска - usb-floppy-format-tool_v123_sfd Флашката се форматира в избран от теб формат на 100 тома(дискети), които се виждат като отделни папки. Ако са форматирани на 1.44 МБ съдържанието в тях не трябва да надхвърля този обем. С единия от бутоните избираш номера на "дискетата", а с другия - номера на миди файла, който ти е необходим - той ще излезе с името си. Ако срещнеш затруднения - имам ISO файл на целия диск, ще ти пратя кактото ти трябва.
  3. Чудесно организиран сайт с безплатни ноти за китара, подредена по нива методика, форум и т.н. http://www.classicalguitarschool.net/en/Methods.aspx Виж и тук - http://www.guitareclassiquedelcamp.com/partitions/methodeguitare.html Успех!
  4. Моят инструмент е в активна експлоатация почти всяка вечер и мога да споделя личния си опит при някои проблеми. Тъй като стана въпрос в лични разговори с колеги за това, ще обобщя някои бъгове на този инструмент, които съм отбелязал и намерил решението им: - Понякога дава грешка и отказва експорт - проблемът се оправя с форматиране на флашката, ако не стане от втория или третия път значи проблемът е във флашката :-))) - При импортване на повечко мидита в паметта му се получава непълен списък или някои парчета са прехвърлени частично. Оправя се като се прехвърлят по няколко, желателно не повече от 5-10 наведнъж. Лично аз се отказах от тази му функция поради мързел... - Главен бъг - ако на 11 трак /не миди канала/ се появят ударни вместо на 10 става х..ня и половина, оправя се с редакция на файла. Само на 11 тр. излиза този проблем, при друг инструмент го не съм го срещал това - Понякога чете бавно от флаш, проблемът се получава при често презаписване на файлове и разместване на пакетите информация върху структурата на чипа. Тъй като тук нямаме опцията за дефрагментация решението е само едно - прехвърляне на съдържанието на компютър, форматиране на носителя и връщане обратно съдържанието само на плейлиста - миди, аудио + текстовия плейлист файл. Ако се качи папката PLAYLIST и тя замести едноименната в/у флаш паметта проблемът остава. Ако се сетя още нещо ще го добавя в този пост. Освен това ще се радвам и останалите колеги да споделят за възникнали и решени от тях проблеми. Поздрави на всички!
  5. Тц - на 104 такт има нотен текст в излишък, при това с нулеви стойности. Оттам идва забиването при GW-8, чете и запетайките тоя клавир, докато доста от по-старите модели на Роланд и Ямаха игнорират грешката. Вижда се във всеки нотен редактор като Сонар или Протуулс да речем, а цената им не е много хуманна за нашего брата, нека не споделяме суми, че става малко сложно. 320 лева са нищожни, ако решиш да инвестираш в легален софтуеър...
  6. Сега - GW-8, който е предмет на темата /предлагам да спрем със спаменето и все пак да се опитаме да помогнем на колегата колкото можем/ е сценичен инструмент с всички качества и кусури / дето се вика за живо свирене /. Приложението му в студио освен като миди-контролер според мен е спорен въпрос. Акустичните му пиана са кофти, но компенсира от ел. пианата, сносни китари, приличен щрайх и чудесен брас и саксофони. Синтовете също са много приложими, особено така обичаните мазни чалгаджийски бленди с много дилей. Етно инструментите му са невероятни - особено акордеоните, бузукитата и прочее "балкански и южни инструменти". Да се твърди че не стават....айде моля, леко с квалификациите. Дръм сетовете - кое не им харесвате бре момци? Ако тази тема оцелее ви обещавам сравнение на ударните между няколко подобни инструмента, включително и семплирани, да речем от NI Battery 3, при това без да слагам софтуерни екстри, за да е честно Можеше и днес да го направя, но инструментът ми е в хотела и ме домързя снощи да го метна в колата , че осъмнахме... Този Роланд е фабрично зареден с достатъчно стилове за обикновена работа по наш`те кръчми, включително прилични 78б и 98а размери+ някои мюсюлмански ритми. Добре че поне от тях не се налага да свирим Разчита почти всички видове стилове за Роланд, а ако не/например ROM стиловете EXR серията/ - има си конвертор за тая цел. Отделно бързото четене от флаш на уейв и мп3 файлове, наличието за плейлисти и т.н. Е, да, не е Корг РА800 или Кетрон - чудесни инструменти, не споря въобще за това Но за работа е напълно достатъчен, даже и да не можеш да свириш достатъчно добре и да разчиташ единствено на "пускането" на миди файлове... То кат се замисля напоследък май много станаха пускачите за сметка на свирещите колеги, ама тва е друга тема... По въпроса към автора на темата - не си си купил боклучав инструмент, напротив Трябват ли ти оригинални допълнителни стилове и миди файлове + колекция подбрани що-годе сносни народни и чалга просто ми дай мейл на ЛС и ще ти пратя каквото имам, също и запеметени настройки за клавира точно с корекции на външните стилове. Множко са и ще ти трябва доста време да си отсееш нужните за теб, но си струва, нали? Предполагам всеки колега би се отзовал както може Поздрави!
  7. Цъкнах ти линковете - толкова ли му е моженето на на модула? Преди години съм продавал кетрон като техен локален дилър и имам други спомени... А и не разбирам идеята да си купиш клавир за 1500 лева и да го ползваш като "хитър-петър" контролер към външен модул-аранжор GW-8 не е върха в класа си, но е прекрасен инструмент подходящ за всякакви стилове музика. Има и друг вариант - купуваш Корг за 5к+ лева и го караш да звучи като касио от 300 кинта - примери колкото искаш Относно баланса на дръм сетовете на GW-8 - вярно че го няма никакъв, особено томовете пращят като тимпани, но динамичен баланс и качество на саунда са все пак различни понятия. Аз използвам следните усреднени стойности като динамика на отделните ударни тела: Kick - 115-120 Snare - 105-110 Hats& crashes - 80-90 Bongos - 80-90 Toms-80-85 Perc - 90-100 Основни контроли на ударните - 11/127, 7/105, 91/64-70 По желание можеш да ги разпределиш по сходни групи на отделни миди трекове, ако имаш място в аранжимента. Ямаха по принцип го правят на 9 и 10 миди канал в техните самосвирки от PSR серията. За колегата дето питаше как се коригира миди файл - малко тема за размисъл. Басът и касата могат да са с близки динамични стойности, съответно китарите "вървят" с малкото барабанче. Оттам почва да се гради балансът на миди файл, друже. Пък онова за "софтуерните инструменти на GW-8" нещо не можах да го схвана Мартине, дай ми мейл на лични да ти пратя каквото искаш да видим дали ще се справиш, ще ти дам и жокер Едит - mrdds - нищо лично, друже, но моля не пиши така за клавир който не познаваш в детайли Поздрави!
  8. Леко да се не пребиеш от смях, колега Явно не си чувал, че си има стандарти при оформлението на миди файл, ама това си е твой проблем. ИНак съм съгласен, че всеки възприема музиката по свой си начин. Но... ако искаш да звучиш що-годе изравнено и да не връткаш непрекъснато волумето непрекъснато май ще се наложи да използваш приблизително еднакви нива на нотния текст + съответните контроли и ексклузиви /има и такива ми ти неща ако не знаеш/ за всеки един миди файл, нали така? Оттук нататък можеш да си отговориш сам какво трябва да направиш Правилно си забелязал, че един и същи файл ти звучи по различен начин на синта и през DAW, а помисли малко и ще си намерил отговора за себе си. Не искам да влизам в безсмислен спор с никой колега, но глупави изказвания и непознаване на даден инструмент ме провокират да взема отношение. В момента имам 6 синтезатора и поне 18 модула в студиото, натрупани през годините. А познай от пръв път с какво свиря в пиано-бар и при външни мероприятия GW-8 го имам от над година, знам му плюсовете и минусите, така че мога да говоря от позицията на личен опит. Като възможности и звук дава много повече за 1500 лева отколкото ред други уъркстейшъни в класа си. Евтин е, щото е правен в Китай и няма автономна озвучителна система, а и тя качва цената на един клавир. Лоши му били сетовете - ми оправи ги, лесно е Поздрави и успех! Едит - мога да ти дам два "еднакви" миди файла и да откриеш разликата, ако ти се занимава.
  9. GW-8 е много класен инструмент, затова глупостите, че бил детска свирка ми напомнят баснята за гроздето и лисицата Вярно, че не е като "тъп" като Е или ЕМ серията, тук всяка контрола или ниво на ефектите се разчитат в детайли и влияят върху саунда, ама кой да чете и се помъчи малко над клавира, вместо да пише щуротии. Те затова кафявите колеги предпочитат Корг Дай някакъв мейл да ти пратя стилове и мидита, коригирани както трябва.
  10. Bodygloss 65 • Cream of Carnauba Wax • The highest-grade carnauba wax, in a proprietary formula. • Polishes and beautifies, while hiding light scratches. • Leaves a moisture and stain-resistant barrier. • 4 oz. snap cap dispenser. ... В тази си форма восъкът от карнауба на Дънлоп е предназначен точно за драскотини по покритието. Лично изпробван многократно и доказано работи. Спреят им наистина оставя тъмни петна по акустична китара с по-фино покритие, които се разсейват след известно време. Има и други варианти за поддръжка на финиша, но са значително по-скъпи. А Герги ти е дал координати на магазини в София, така че - успех!
  11. http://www.musicworld.bg/bg/c_675/i_30413/Dunlop_6574.html Пробвай с това. Карнаубата е специално за поддръжка на всякакъв вид дърво.
  12. Надявам се, че си добре с английския. Това е моделът за създаване на стилове за Ямаха, става и за Роланд, само си виж маркерите за него, че ме мързи сега да ги потърся. Отделно Роланд си имат и фрий софтуеър за стилове на сайта. Подобен е. Ако имаш други въпроси питай, ще се опитам да ти помогна. Успех! Please notice This description does not contain any information about programming styles using the Virtual Arranger feature. Neither does is contain information about XG. Styles using these features tends to sound very bad on the "older" models. What you need 1. A computer. 2. A Yamaha keyboard. 3. A MIDI interface and cable between computer and keyboard. 4. A sequencer program, that are able to work with markers (Cakewalk, Master Tracks etc). 5. Most important, some basic musical ability. First steps Format a floppy disk in your Yamaha (important! your Yamaha may refuse to read a disk formatted using the computer). Connect your keyboard to the computer using a MIDI-cable. Start your sequencer program. Your now ready to do some serious style-making. Channel assignment in a style You can use virtually any MIDI-channel for the individual tracks for your style, but limit yourself to use these channels: Channel 10 - Drums Channel 11 - Bass Channel 12 - Chord 1 Channel 13 - Chord 2 Channel 14 - Pad sound (like strings) Channel 15 - Phrase 1 Channel 16 - Phrase 2 Remember, that the style will be using the GM voice list, and not the panel voice list. Recording the parts There are several ways to get some music on the individual tracks. You can: Record it using your keyboard. Pick the parts you need from an existing style Pick the parts from a SMF-file (be aware of copyrights - you don't want to be software pirate, right?) Program it using the mouse (have fun, this takes A LOT of time) Every measure can be from 1 to 128 measures in length, it really doesn't matter that much. However, try to keep the parts relatively short - your Yamaha has a limited amount of memory. I'm trying to keep these limits: Main A and B - 4 to 8 measures Intro A and B - 1 to 8 measures Ending A and B - 1 to 8 measures Fill Ins - 1 to 2 measures A very, very, very important thing to remember is, that every part should be recorded in C-major (you are, of course, able to change chords within the individual parts, but the overall performance has to be in C-major). This makes your styles able to respond to the basic chord types. IMPORTANT HINT! If you want more flexibility in your style file - do your recording in CMaj7. This makes your styles able to respond to more chord types, but makes the recording a bit harder to make (Another hint - the C-major chord consists of the tones C, E, and G. Add a B to make it a C-Maj7 chord). ANOTHER IMPORTANT HINT! If you don't want more than 1 type of intro and ending - please see special instructions below. ANOTHER IMPORTANT HINT! On some models, the order of the parts matters. The 630, 730 and some versions of the 7000, you have to keep parts in a specific order for the style to work. Keep this order: Main A - Fill In AA - Fill In AB - Intro A - Ending A - Main B - Fill In BA - Fill In BB - Intro B - Ending B. If the style does not work (either a homemade one, or one from another Style Programmer) then edit it to this order! Editing the style Okay, you have recorded the style - now it's time to edit the recording (or "recording"). This job is made using your sequencer program. Every style file consists of different parts: main A, main B, Intro A, Ending B etc (actually, only Main A is a must, but your keyboard will be silent (sometimes even this can be a pleasure) when you press (as an example) Main B. Your poor Yamaha should have a chance to find these different parts. This is done by marking the individual parts using markers. Set a marker at the beginning of the parts. Be aware of the spelling. Your keyboard understands Main A, but not main A. You're playing on an intelligent instrument, and it certainly has the ability of reading. If you have misspelled a marker, missed the capitalization, or don't have it, the result is a "silent" keyboard. The first measure should be left blank (without notes), but this is the measure to set program change, volume, pan, reverb and chorus values using control change messages. This first measure MUST contain 2 markers: SFF1 and SInt, set at measure 1.0.0. This means, that your music starts at measure 2.0.0. If this is the main A part, set a marker called Main A at measure 2.0.0. The only empty measure is 1.0.0. Empty measures within the individual parts tends to confuse the keyboard. Your faithfull Yamaha understands these markers: SFF1 SInt Intro A Intro B Main A Main B Ending A Ending B Fill In AA Fill In AB Fill In BB Fill In BA Break AA (only some of the large models) Break BB (only some of the large models) NOTE - If you have decided only to have one type of intro or ending (or intro and ending) be sure to mark the intro or ending as Intro B or Ending B. Your Yamaha is smart enough to substitute Intro A with Intro B, and Ending A with Ending B. In rare cases this also applies to fill-in's, where it is possible to play with Fill In AA and BB only. The special problem is, that your keyboard has to learn what to substitute. As an example - your keyboard is silent going from Main B to Main A (Fill In BA), unless you have used Fill In BB when playing (pressing the button Main B while playing the Main B part). After doing this little trick, your Yamaha has learned to use Fill In BB when switching away from Main B. The point is, using only 1 intro and 1 ending is perfectly allright. Using only 2 Fill Ins (AA and BB) is NOT. Save your style After editing, it's time to save your work. A style must be saved as a SMF format 0 file. The last thing to do, is to rename your style to have the extension .STY instead of .MID. Copy the style to the floppy disk and test it (if it sounds great - mail it to me). CASM You have probably noticed, that many styles has more information than just the MIDI information. In particular, this is the case for professional styles. The MIDI standard is a bit limited for such information as channel remapping, octave shifting etc. Yamaha has invented a method of adding this information to styles, by appending special information blocks at the end of the MIDI part. You can download a piece of software called "CASM Writer" from the author, Julijan Zavernik, and use this to insert CASM statements. If you have questions regarding this software, then mail them directly to Julijan (not to me). Troubleshooting This section should answer most of the common questions, if things go wrong: If the style doesn't work at all, doublecheck the markers and check whether the style is saved as a format 0 file. "Hanging" notes means, that these notes are too long (as en example, at note with a length og 2.0.0 in the last measure witin a part. If the chords sounds bad, check your recorded material (have you been playing in C-major or CMaj7 ??) Missing parts usually means misspelled markers. If the keyboards suddenly stops playing, check if you should have empty measures within a part. A "silent" keyboard usually means, that you have forgot to make something. It could also be a question of order (see above). The (otherwise brilliant) sequencer program Cakewalk seems to have a problem regarding style-making. Cakewalk packs the resulting MIDI in some way. This packing seems to confuse the Yamaha. You can use Cakewalk for all your work (like I'm doing), but use another sequencer for the final saving of your work. Disclaimer I don't take any responsibilities at all regarding this description. I can't guarantee accuracy of usablility of this description, or any kind of damage occurring using this description (don't worry, it won't harm your instrument).
  13. Roland Exr5s си е клавир среден клас самосвирка, за наш`те кръчми ще ти върши добра работа. 1200 кинта са му мааалко множко като цена, при положение че Roland GW8 е в тази ценова категория, а възможностите са му в пъти по-големи. Като цяло серията Exr... и ЕМ... имат един основен софтуерен проблем - този с пресетите на банките, но не е болка за умиране. Погледни и Ямаха PSR550 - беше на добра промо цена в Динакорд, също чудесен клавир за тия парички! Корг ПА 50-60-80... не бих ти препоръчал, не са по-добри в никакъв случай, но колегите свирещи мюсюлмански ритми си ги предпочитат по техни си критерии Най-често от тези серии ми носят за ремонти, така че...
  14. От 3 дни се радвам на Cort Ts250-AM и за пореден път се убедих, че Корт знаят как да правят добри инструменти В сравнение със "сестра" й М600 се забелязват много сходства - същите материали и прецизна изработка на всеки детайл. Мек и объл звук със стоковите адаптри, засега няма да ги сменям. Надявам се и други колеги да споделят преки печатления от този инструмент
  15. Според мен ако ще свириш това дето си посочил, особено класика и рок... аз бих избрал клавир с хамър механика. Имам 4 клавира в момента, сменил съм поне още 12-13 през годините, никоя "лека" клавиатура не заменя тежкия клавиш. Изборът е твой - успех!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.