Jump to content
Българският форум за музиканти

Поредният продукт на Soundman


Parni_Valjak

Recommended Posts

Представям последното творение на фирмата - професионален микрофонен предусилвател N72. Базиран e на R.Neve/Seventh Circle Audio Module N72.

Сега само ще пусна няколко снимки, а като ми остане време, може да публикувам технически данни и измервания. Стига да има някакъв интерес, разбира се.

 

 

IMGP5010.jpg

 

Работен момент от измерване на предусилвателя

 

IMGP5031.jpg

Завършения предусилвател, снимка 1

 

IMGP5026.jpg

Завършения предусилвател, снимка 2

IMGP5024.jpg

Поглед от задната страна на предусилвателя

 

Засега толкова, скоро може да има повече :punk_guitar: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еха, Neve! Убийствено яко изглежда!

 

Реални ли са тези 70dB гейн?

 

Според мен ще е супер да пуснеш семпли, записани през него със SM57, SM7B, RE20 или друг популярен динамичен микрофон, изискващ сериозен гейн. Това ако ти се занимава де :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семплите не са "my cup of tea". Да се преценява апаратура, която е класи над домашна звукова компютърна система, най-малкото е несериозно.

Мога обаче по-нататък да дам реални измервания , които са точни и меродавни, за разлика от субективнната преценка на ръба на възприятията.

Все пак това е висш клас студийна апаратура, а не китарджийски ефект/дефект.

Всичко е вярно и инструментално калибрирано; нивоиндикатора е в абсолютни стойности ; няма и грам китайски номера!

Иначе благодаря за доброто отношение към вложения труд и знания :thumbs_up: .

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е....е е класика !!! За N72 на Seventh Circle Audio съм чел само положителни неща. Някъде в един форум един пич беше пуснал семпли - сравнение на едно и също нещо записвано със N72 и средно скъп микрофонен преамп и разликата беше ушевадна в полза на N72. Като гледам си вкарал и някоИ екстри. Евала за иниацитивата !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добре изглежда! Поздравления!

:recourse::thumbs_up:

Цифровият дисплей мен ме смущава малко специално, бидейки свикнал на по vintage вид.

А измерванията може да са чудесни, но на мен специално не ми "звучат". Каквато и да е студийна апаратура все пак има една единствена цел - да звучи добре, за конкретния случай разбира се. По-долу ще се оборя защо обаче семплите не вършат работа, сами по себе си:-)

 

Интересно, как обаче 1272 натрупа популярност като микрофонен предусилвател, бидейки все пак по оригинален дизайн линеен такъв.

 

Има ли планове за АПИ312? :recourse:

 

И тъй като разполагам и със SCA N72, мога да потвърдя че е чудесен предусилвател, според конкретния случай.

 

Семплите в тези случаи са доста безполезни между другото, защото оценка как звучи даден предусилвател може да се направи доста трудно, ако нямаш база за сравнение и относително контролирани условия. Голите семпли само на един предусилвател едва ли ще дадат някакъв резонен отговор на чудения и колебания, да не говорим че зависят от инструменти/гласове/помещения/микрофони/аудио интерфейси/задинструментални и задапаратни устройства.

Качествата на предусилватели от този клас, между другото, са не само в специфичния звук, но и в много ниското ниво на шум (и съответно чудесно съотношение сигнал/шум), което при запис на 10-15-20-30-40 трака и смесването им е от съществено значение.

В този смисъл има достатъчно професионално изпълнени сравнения на предусилватели, микрофони, AD/DA конвертори и т.н. (например @http://www.3daudioinc.com, и доста полезен форум http://www.3daudioinc.com/3db/index.php)

Иначе ето тук е използван N72 (MistyMornings и тук HomeBrewedTrash

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Семплите не са "my cup of tea". Да се преценява апаратура, която е класи над домашна звукова компютърна система, най-малкото е несериозно.

 

Прав си, извинявай.

 

Иначе във форумите на gearslutz.com съм попадал на много яки preamp shootouts, където в професионално студио еднакви тейкове (вокали, акустична китара, перкусия) при идентични условия (микрофон, позициониране, тн.) се записват със 7-8 различни преампа - Neve 1073, API, Great River, Avalon, Grace Designs + няколко от най-нискобюджетните. Много е яко, определено се чуват интересни разлики в детайлите, но за съжаление наистина в България трудно може да се осъществи такова нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно! Потенциалните потребители на техника от този клас са малко, но съм сигурен, че предусилвателя ще бъде оценен от такива люде.

 

Има ли планове и за други модели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук коментариите са сериозни и от сериозни хора :) .

Разбирам отдалечеността от техническата част, и това е в реда на нещата.

Измерванията са нещо обективно, и дали са полезни, зависи от способността за интерпретация. Това не е лесно и се изисква сериозен опит и знания, за да се намери съответствие между тях и звука. Би било самонадеяно, да твърдя, че съм достигнал способността да правя 100% съответствие. Дори най-сериозните специалисти от AES, непрекъснато разширяват тази област на квалификация.

Все пак досега не съществува друг метод за определяне на качеството на даден звукотехнически продукт, който да е повтаряем, предвидим, достоверен и т.н. освен специализирани електроакустически измервания. И в тази област има условия, които дават най-доброто, но както при всички неща в живота, стремглаво летят във финансовите висини...

Стига с преамбюла, сега ще публикувам няколко картинки с резултати от реалните измервания. Тези, които са свикнали да поглъщат смляната храна на рекламите, може да се разочароват. Защото там нещата са гладки и заоблени, като участнички в фотосесии ;) .

Някои, да не кажа повечето графики може да се окажат на пръв поглед неясни във връзката със звука, но доколкото ми позволяват възможностите, ще се опитвам да давам обяснения.

Интерпретирането на графиките нека да се осмисли, преди да се напълни темата с некомпетентни мнения. За да не измествам центъра в посока на моите виждания, предлагам, който има конкретни въпроси, да ги зададе, а аз ще се опитам да дам отговори.

 

Here we go straight ahead -

 

FR1K2N3.jpg

ФИГ.1

NF.jpg

ФИГ.2

FFT1516K.jpg

ФИГ.3

THD1K.jpg

ФИГ.4

THD20.jpg

ФИГ.5

OutputPPeak.jpg

ФИГ.6

posRisetime.jpg

ФИГ.7

negRisetime.jpg

ФИГ.8

posDelay.jpg

ФИГ.9

 

Обяснения кое какво е за сега няма да давам, тъй като информацията е предназначена за тези, които все пак имат някакво понятие или поне имат желание да научат. Това не означава, че ще игнорирам зададени въпроси, освен ако са ... съвсем глупави. C'est la vie!*

 

*

"That's life!"; or "Such is life!" or "It is what it is!" It is sometimes used as an expression to say that life is harsh but that one must accept it.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо на първо, поздравления за изделието. ;) въпреки че такова оборудване едва ли ще помириша в живота си, не знам защо, но винаги се радвам, като видя представяне на нов продукт от съфорумец :)

 

имам и един немалко глупав дилетантски въпрос :) - как е са изработени кутията и панелът? поръчково изделие ли са - откъде, от кого, горе-долу за колко? или кутия с такива размери може да се намери дори в магазинната мрежа? (едва ли...) а двата черни профила с дупките за винтовете по какъв начин са прикрепени към страните на кутията?

Редактирано от Fallenblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Технически характеристики и измервания трябва и е необходимо да има, мисълта ми е че само техническите характеристики звук не правят (то за всички устройства, вкл. и инструментите е така, според мен де).

 

Надявам се по-долните да не попаднат в много глупавите въпроси:

 

- Колко е SNR?

- Gain-a - stepped ли е ?

 

Просто е страхотно, че има стандартен завършен продукт от такъв клас, местно производство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така,тежката артилерия! Излгежда обещаващо, дано има заинтересовани или по-точно такива, които да могат да си го позволят. Останалите ще си помечтаем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли планове за АПИ312? smile.gif

засега не

Има ли планове и за други модели?

По принцип да, но преди това имам други ангажименти, към известни люде :)

как е са изработени кутията и панелът?

Всичко е "Custom" и няма да се намери в "магазинната мрежа".(интелектуална собственост с две думи ;) )

- Колко е SNR?

- Gain-a - stepped ли е ?

Noise floor at output

SNR related to input -120...-127 dB (фиг.2)

Да, Gain Control е стъпков, с калибрирани стъпки от 5dB.

 

Реални ли са тези 70dB гейн?

Да, нивата са верни.

 

ПП. Цифровият дисплей определя референтно номинално ниво на индикатора,

което в дадения случай може да бъде:

-10dBV, (което е за японският стандарт за домашно-студийна техника (Fostex, Tascam, Roland,...))

0dBm/dBu

+4dBm/dBu

+6dBm/dBu

Малко допълнителна информация, която се вижда от картинките :) .

Максимално изходно неограничено ниво... 57.6V, peak to peak !!! (фиг.6)

Интермодулационни продукти под -80дБ (фиг.3)

Консистентност на хармоничния състав в честотната област с преобладаващо наличие на четни хармоници (хармонизиране) (фиг.1)

За трансформаторна конструкциия (каквато е дадената) много сериозни постижения са:

Поведението при ниски честоти (фиг.5),

Време на нарастване и спадане 6uS=>166,7 kHz (фиг.7,8) (еднакво време за положително и отрицателно нарастване!)

Закъснение на сигнала от вход до изход 2.8uS=> 357.1 KHz (фиг.9)

 

Може би това са повечето необходими отговори, но да не ги фиксираме.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за проекта и реализирането му! Винаги е радващо да видиш такъв един специфичен продукт родно производство! Наскоро имах удоволствието да се видя и да си поговоря с Валяка по други въпроси, касаещи друг модел на многоуважаемия Рупърт Нийв и без да съм тествал изделието (съдейки по разговорите проведени с Валяка )съм сигурен в неговата прецизна и качествена изработка, както и от неговите технически достойнства. Валяка е човек, който може да се справи с тази нелека задача определено. :) Разбира се в случая истинските качества на подобно техническо изделие биха проличали както са написали колегите в конкретни "полеви" условия, а именно при качественно извършен запис с периферия на необходимото ниво, (инструмент, помещение, микрофон, задмикрофонни устройства ( музикант/ рекординг инженер конвертори-компютър) в конкретно ( смислено направено) музикално произведение, по време на самата миксинг сесия с многото други тракове и обработката им със съответните плъгини или други ефекти. Тук не става въпрос за смляно подаване на технически данни на потребителя, а просто за оценката на продукта в подлежащата му среда и условия на работа. Трудна задача общо взето...като отявлен аудиофил бих се кандидатирал за тестер при реална рекординг или миксинг сесия. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.